Sylvia

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Sylvia - 26 maj 2013 11:05

Det blev en lyckad tillställning igår. Mycket trevliga människor och ett fantastiskt väder! Vi åt förrätt (silltårta) på Stationsgatan, varmrätt hos oss och efterrätt (gudomligt god chokladglasstårta) på Tjärögatan. Strax efter tio samlades alla på Fortuna strandkrog för mingel och dans. Sen blev det efterfest.....

Är något seg idag på självaste morsdag! Men för mannen är det värre......han suckar och grymtar här bredvid mig. Det var tänkt att jag skulle passa lillebrors killar idag medan han flyttar men det behövdes inte. Så då blir det till att hänga på till stugan i Röstånga istället och fira svärmor. Frågan är vem som ska dra nitlotten och få köra!!

Om ni vill veta vad vi bjöd på igår så hade jag gjort kallskuren kycklingfilé i marinad, till det serverade jag melonsallad, ljummen potatissallad, örtsås och vitlöksbröd. Var osäker på om kycklingen skulle uppskattas eftersom den marinerades i en dressing med mycket kapris. En speciell smak som kanske inte alla gillar. Men det blev uppskattat. Kul!

Nu ska jag dra upp mannen och röja upp efter gårdagen och sen ska jag ta en kopp lyxkaffe och packa upp min morsdagsjal som jag köpte tidigare i veckan.

Ha en underbar morsdag och en stor kram till alla mammor som läser min blogg!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards