Sylvia

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Sylvia - 1 maj 2013 22:03

Den bästa 1:a maj på länge! Solen har visat sig från sin soligaste sida hela dagen. Det var otroligt skönt att sitta i solen och dricka eftermiddagskaffe efter att ha planterat blommor i trädgården.

Dagen började med frukost och fix av fikakasse. Efter frukosten körde vi till Skällinge i Varberg. Bilturen i Skällinge var bland de finaste jag kört. Valpägaren bodde i ett gammalt hus från 1800-talet med en egen konstgjord sjö med en liten ö i. Helt fantastiskt ställe! Rena idyllen.

Vi fick träffa Molly som fått dessa sju underbara valpar. Fem tikar och två hanar. En blandning mellan Shih Tzu/Lhasa apso. Molly kom och hälsade utan att varken skälla eller hoppa. Hon var verkligen en lugn och glad hund. Idag var första gången de små valparna (4 v gamla) var ute och de verkade gilla att ligga i gräset och sola. Vi valde en mörkbrun tik och hon ska heta Chilla. Efter lite namnprat här hemma kom vi fram till att det namnet var både lite tufft, sött och ovanligt. Vi stannade en timme, gosade med Chilla och drack kaffe med ägaren. Om fyra veckor får vi hämta henne, men för att det ska passa bättre i schemat ska vi vänta ytterligare en vecka. Det blir en tuff väntan!

Äntligen efter åratal av längtan ska jag bli hundägare. Det känns riktigt bra efter vårt beslut idag. Min 40-årspresent är inköpt! Tack mannen i mitt liv....

Av Sylvia - 1 maj 2013 08:44

Godmorgon! Hoppas ni alla hade en trevlig Valborg igår. Vi hade det jättemysigt med Ola, Carina, Anton & Ludvig.

Ostbricka till "förrätt" medans vi grillade. Grillade kycklingfiléer, potatisgratäng (färdigköpt) och sallad till varmrätt. Till efterrätt marängsviss. Så enkelt som möjligt med så lite förberedelser som möjligt då tiden var knapp!

Vi gick ner till Fortuna strand och hörde barnkören sjunga in våren och scouterna tända bålen. Kallt som attan som sig bör men en väldigt vacker solnedgång fick vi på köpet.

Idag är spänningen stor! Vi ska träffa vår (troligtvis) blivande hund. Pirrigt!!

Ha en skön ledig dag i solen mina vänner!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards