Sylvia

Alla inlägg den 25 april 2013

Av Sylvia - 25 april 2013 19:18

Det har blivit ett litet uppehåll på bloggen denna veckan, men nu är jag tillbaka!

Jag behövde skingra mina tankar och kände inte för att dela dem med någon. Det är svårt att blogga och undvika ämnet därför lät jag bli några dagar!

Nu undrar ni kanske vad det kan vara? Först och främst är det absolut inget allvarligt och inget tråkigt alls egentligen. Utan en familjeangelägenhet som så många vill vara med och "tycka" om. Ja, nu har nog några klurat ut att ämnet är hund. Så rätt!

Vi har pratat "ut" här hemma och kommit fram till att skaffa hund. Ansvaret blir mitt och även om barnen är överförtjusta så vet jag att intresset kan svalna. Jonas avgudar Wilma (vår Birma) och säger att han förmodligen kommer att bli minst lika glad i en hund. Men vill inte involveras i det arbete som krävs och framför allt inte bli tvingad att gå någon kurs. Fine by me!

Nu borde jag vara överlycklig och utom mig av glädje, men istället är jag skiträdd! Kommer det att funka? Jag vet ju hur det kommer att låta i vår omgivning. "Stackars Jonas, nu har Sylvia tjatat ihjäl honom och fått sin vilja fram!" Nog har jag pratat hund i tid och otid och gjort så från och till sen jag var barn. I mina drömmar om framtiden och tankar om familj ingick hund.

Jag är mycket ensam med mina killar och axlar ett stort ansvar för att vardagen ska fungera. Med två pojkar, aktiviteter, hem och en man som jobbar mycket. Dumt att skaffa ytterligare ansvar kanske? Men jag gnäller inte. Det är en väldigt "grabbig" stämning här hemma. Jag gillar det men behöver få göra något som jag tycker om. En slags ventil! Jag hänger med på allt som handlar om fotboll och har lärt mig tycka om det. Vad är det för fel nu att jag ber dem göra något för mig?

Jag pratade med en valpägare igår och på onsdag ska vi titta på en valp. Efter samtalet kändes det så bra. Hon avdramatiserade det hela och tyckte det lät fantastiskt bra när jag berättade hur jag tänkt upplägget. Många som ringer och vill köpa valp är inte hälften så förberedda sa hon. Men så har jag också längtat i många år. Barnen är större och kan hjälpa till, vi bor bra med en trädgård vi kan skärma av, jag kan ha hunden på jobb och en pappa som ställer upp när det behövs.

Så var det sagt! Jag är fortfarande nervös. Oliver sa igår att han var rädd för att någon ska säga något dumt som gör mig ledsen! Sen kramade han om mig och sa "Mamma var inte nervös, jag ska hjälpa dig, jag lovar". Den lille huliganen har ett hjärta av guld.

Ha en fin torsdagskväll! Kram till er.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards