Sylvia

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Sylvia - 12 april 2013 16:31

Sitter här vid köksbordet och njuter av tystnaden. Det är bara Wilmas smaskande ljud som hörs. Hon har fått lite fredagsgodis! Oliver och Melvin är hos kompisar, Jonas jobbar och jag låtsar att jag inte har sett tvätthögen i tvättstugan och dammråttorna på golvet. Jag ska sitta här en stund och njuta av mitt lyxkaffe och av att det är fredag.  


Det var jättetjock dimma nu när jag jag körde hem. Älskar att se Ven när man svänger av Fortunavägen mot Värmdögatan. Men idag låg dimman tät. Var blir våren av? Klimatfrågor hit och klimatfrågor dit, men något känns väldigt fel. 

  


Gick inom HM på hemvägen för att köpa fingervantar till killarna. De försvinner ju lika fort som man kommit hem med dem från affären! Överallt i stan skyltar man med vårkläder men inte känns det kul att köpa när man inte kan använda dem än. Är något trött på att använda höst- och vinterkläderna nu. Köpte ett läppstift som jag tycker jättemycket om och två nya nagellack i rosa och lila. Lite vår i handskarna kan man iallafall ha! Plockade ihop en korg med spa-produkter så som duschkräm, peeling och bodylotion. En skrubbvante och sminkhårband blev det också. Detta lilla paket ska någon som behöver lite extra omtanke just nu få.


Ikväll är det tjejträff vid brasan på Tegel. Det är ett jättebra initiativ till att lära känna mammorna till ens barns kompisar.   

  


Njut av dagen och av att det är fredag!
Men framför allt - var rädda om varandra!   

 

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards