Sylvia

Alla inlägg den 31 mars 2013

Av Sylvia - 31 mars 2013 09:49

Oj vad det har rullat på här hemma!

I fredags var det Ullared som gällde med Jenny. Vi körde hemifrån vid åtta och kom hem elva timmar senare! Visst var det mycket folk, men det är ju som det är. Vi hade en jättemysigt dag och en hel del shopping. Jag hade inte mycket på min handlingslista (gardiner och strumpor) men lyckades ändå få med mig en hel del hem. När vi kom hem möttes vi av ett nystädat hus, taco på bordet och levande ljus! Jonas hade fixat och gjort det mysigt. Jimmie, Melker och Doris var också på plats. Efter maten såg vi Let's dance. En lååånga och bra dag!

Igår firade vi påskafton med mina föräldrar och bröder. Vi började med fika klockan tre och allt på bordet var glutenfritt. Lite senare blev det påskbuffé med olika sorters sill, ägg, janssons, lax, ostbricka, prinskorv, köttbullar och bröd. Barnen fick dessutom raggmunk och bacon, vilket även gick hem hos de vuxna.

Efter maten bytades det påskägg och det blev total äggkaos! Varje barn fick tre ägg var och med sju barn var det då 21 ägg att dela ut och hålla reda på....snacka om överkonsumtion av godis. Tror faktiskt att vi ska köra ett annat tema nästa år och köpa en pinjata istället.

Sitter här vid frukostbordet och är fortfarande mätt från igår. Kollar blocket och ser en valp som jag så innerligt önskade var min. Tänk att få gå en runda med hunden nu. Men det är blankt nej från min andra hälft. Lite ledsen över detta faktiskt. Tror jag ska dricka upp mitt kaffe och ta mig en promenad själv. Har ingenting på schemat varken idag eller imorgon. Skönt!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards