Sylvia

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Sylvia - 16 mars 2013 12:19

Av Sylvia - 16 mars 2013 11:01

Som jag skrivit tidigare har jag alltid drömt om att bli hundägare. Jag har haft alla möjliga andra djur (t o m ökenråttor) som substitut men den enda sanna önskan har alltid varit hund.

Har genom åren läst om alla möjliga raser, pälsvård, lynne och hur man ska träna sin hund, men en sak blir jag väldigt konfunderad över! När man läser alla dessa sidor så känns det HELT omöjligt att skaffa en valp. Man ska i princip vara hemma helt de fyra första månaderna, och totalt inte lämna valpen mer än enstaka korta stunder under det första året. Det betyder att jag skulle behöva ta tjänstledigt ett år! Jag fattar att det är jobbigt första tiden, att det är som att ha en liten bebis, men hur GÖR alla som har hund? Det finns 85 000 registrerade hundägare i Skåne. Har de inga jobb? Eller jobbar alla dessa familjer skift så att någon alltid är hemma?

Hur gör man? Jag blir och har alltid blivit motarbetad när jag sagt att jag vill ha hund, men jag kan inte släppa det. Alltid fått höra hur mycket jobb det är, hur bunden man blir, "tänk att du måste gå ut och kissa med hunden i ALLA väder" (å fan). Jag undrar varför det inte finns motsvarande sidor för dem som tänker skaffa barn!?

Ni hundägare, snälla kom med tips och råd.



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards