Sylvia

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Sylvia - 19 januari 2013 10:00

Hoppades på att jag skulle må lite bättre idag men det är nog snarare tvärtom. Känner mig något stressad över min situation då Jonas ska på kurs i Göteborg måndag till tisdag. Just nu orkar jag inte ens sitta med vid frukostbordet utan ligger i min säng och dricker en kopp kaffe. Oliver har hemsk hosta och ont i bröstet och vill inte äta men han har piggnat till iallafall.

Igår fördrev jag dagen i sängen och Oliver höll mig sällskap ibland och stundtals gick han upp och spelade på sitt Xbox. Jonas hämtade Melvin på skolan 13:20 körde hem honom till oss och sen körde han in till jobb igen. Killarna var superduktiga och klarade sig bra själv medans jag låg ynklig kvar i sängen.

Vi har hittat en kanonsida på nätet som har hjälpt oss fördriva dagarna lite. När Oliver var riktigt kass såg vi crockodile dundee I och II. Vi kopplade datorn till TV:n och fick på så vis större bild. Igår såg jag en film med Jennifer Aniston och sedan Sex in The city. Jag nöjde mig med att se filmerna i paddan i sängen. Helt fantastisk bra grej! Alla filmer finns och om man registrerar sig så får man tillgång till alla. Kostnadsfritt och lagligt. Du behöver inte ladda ner några filmer. Ett tips till er såhär i sjukdomstider. Länken heter www.swefilmer.com.

Jag och Jonas har länge pratat om att köpa stora rödvinsglas. Vi har en glasservice som vi samlat på sedan vi förlovade oss. Den heter Line och är från Kosta Boda. De stora vinglasen i den serien är inte så stora. Visst ger det en speciell känsla att dricka ur ett stort vinglas? Nu är jag ingen fantast av rödvin men vitt och rose kan man väl dricka ur stora glas också! Tittar in på Carolina Gynnings blogg då och då och har fått upp ögonen för hennes tavlor, kuddfodral OCH glasserie. Visst är glasen fina? Har googlat på dem för att få en uppfattning om storleken och vinglasen är så stora som vi vill ha dem. Får nog ta mig till Cervera när jag tillfrisknat!

Kram

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards