Sylvia

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Sylvia - 10 januari 2013 19:50

Nyårslöften är väl till för att hållas....eller! Ni kanske kommer ihåg att vårt är att försöka pressa in lite ensamtid för mig och Jonas, både för oss och var och en. Få lite tid för motion och återhämtning.


Jag började faktiskt redan vid jul att promenera några gånger och tog även ett pass på crosstrainern. Men så kom halsflussen....! Berättade detta för min sjukgymnast som propsat på att få in 30 min motion varje dag. Bakläxa fick jag!! Så fort sjukdomskänslan är borta kan man ta en promenad utan problem, så det var minsann inget bra argument att jag inte fortsatt. Säkert helt sant! Bättre att göra lite i en nättare takt än inget alls. Det kommer alltid bakslag men det är bara att ta vid där man slutat. Imorgon är en ny dag.....och så vidare. Jag gillar min sjukgymnast och jag vågar faktiskt inte gå dit nästa gång utan att ha gjort mina övningar för min spända nacke och axlar OCH tagit lite promenader.


En sak hon sa som fick mig att tänka till var: "kroppens välmående speglar ens själ, så lyssna på din kropp och gör det i rätt tid."


När vi ändå är inne på välmående och hälsa kan jag berätta att jag börjat med GI. Sist, för fyra år sedan, gick jag ner 7 kg på knappt 4 månader. Sen höll jag det i drygt två år men så började jag slarva och vips är alla kilona tillbaka. Inte kul och inte bra. Är dock fast besluten att lyckas igen och det till min 40-årsdag. Håll tummarna! Nu första veckan när man typ "rensar" kroppen på kolhydrater och inte tillsätter några nya är det lite tufft. Man får huvudvärk och är såååå trött! Men jag hoppas få lön för mödan.


Snart helg mina vänner!


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards