Sylvia

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Sylvia - 8 januari 2013 16:05

Oliver hade svårt för att somna igår kväll och hade ont i magen. Det har han haft en längre tid från och till. I morse var han blek som ett lakan och klagade över sin mage. Vi kom till skolan men fick vända i dörren! Vi fick en tid på vårdcentralen i förmiddags. Lika bra att kolla upp det nu eftersom han har haft problem ganska lännge.

Efter en massa prover fick vi reda på att det inte är något med blindtarmen eller någon annan inflammation i magen. Alla värdena var bra. Ett prov får vi dock vänta på; om han är laktosintolerant. Hoppas innerligt det inte är det. Tyvärr trodde läkaren på det eller magkatarr vilket inte heller känns bra alls. Tänk er 10 år och magkatarr.....man blir liksom ledsen. Nog för att man känner av att samhället idag är superstressigt och jag själv har fått en och två signaler på detta, men att ens barn också känner av det! Det får bli lite ändring av vardagen och all stress. Därmed basta!


Melvin var glad som en lärka idag och har nog längtat efter sina kompisar och fröken. Med nytvättade ytterkläder lämnade jag honom i skolan och när jag hämtade honom var han så lerig att det såg ut som om han rullat i en lerpöl! De håller på att bygga ut skolan och hela skolgården är lerig. Man kan inte ens gå med vanliga skor utan att de blir leriga. Det får bli gummistövlar vid lämningen imorgon helt enkelt.


Pysslat med lite smått och gott här hemma idag. Kollat på resor bland annat! Både jag och J är glada för Spanien och var lite inne på Mallorca i år igen. Samtidigt är det ju kul att resa till olika destinationer. Vi har åkt med Solresor de senaste åren och varit jättenöjda. De är ganska mycket billigare och ändå är det inga dåliga hotell vi bott på. All inclusive dessutom. Är lite sugen på Södra Spanien (inte långt från Gibraltar) en liten ort som heter Costa de Almeria. "Solsäker och strandnära semesteroas i södra Spanien med ett rikt utbud av sevärdheter och kulturskatter. Costa de Almeria i Andalusiens sydöstra hörn, en av Europas mest solsäkra platser, är en utmärkt utgångspunkt för att upptäcka några av södra Spaniens mäktigaste kulturskatter." Låter bra eller hur? Kolla själv!


Jag gillar ju inredning som ni nog snappat upp vid det här laget, och jag brukar passa på att delta i olika tävlingar på Facebook. Tänkte tipsa er om en tävling om ni vill vinna en fin Pappelinamatta!  Gå in på Inrednings Companiets facebooksida och var med i deras utlottning. Det ska jag göra i allafall. Har länge velat ha en sådan matta. Klicka här! Lycka till.


Hörs imorgon igen....KRAM



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards