Sylvia

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Ajdå...

Av Sylvia - 29 december 2012 21:01

Sovit dåligt natten till idag för jag har så ont i min hals. Det var också Melvins tur att vakna inatt med magont! Så sömnen de senaste nätterna har varit sådär. Vi slöade länge i sängen iallafall innan vi masade oss upp för frukost. En pina för mig att ens få ner kaffet men efter ett par värktabletter blev det bättre.

Banken hade lördagsöppet idag och Jonas höll ställningarna där med den röda mattan utrullad! Det var dags för ett besök hos frissan för min del och Melvin följde med. Oliver sitter fastvuxen hemma med sin julklapp så honom fick jag inte med på stan. Körde in i god tid så jag och Melvin skulle hinna med ett besök på Lilla Bohaget. My favourite! Halva priset på julsakerna och jag passade på att köpa lite i silver till min nyårsdukning.

Skönt att få bli ompysslad hos frissan och nya slingor så man känner sig lite fräsch ingen. Melvin satt med en stund och spelade på "paddan" sen kom Jonas och hämtade honom. När jag var klar körde vi alla hem tillsammans.

Eftersom min hals bara blivit värre och värre så bestämde jag mig för att ringa vårdcentralen. De hade tid halv sex så det var bara att ge sig ut igen. Svullen hals både i och utan på, spänningar i öronen och ont i nacken men ingen feber. Misstänkte själv halsfluss och fick tyvärr rätt så nu blir det penicillin i tio dagar! Hoppas bara nu att jag inte smittat övriga familjen.

Värktabletter och soffläge är det som gäller ikväll. Men självklart var jag ju tvungen att göra iordning min idé som jag hade i huvudet och som ska pryda bordet nyårsafton. Blev nöjd! Kanske jag ger mig på att vika ett gäng servetter. Har provat på en servett och det funkade.

Kram från mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards