Sylvia

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Höstprojekt

Av Sylvia - 26 september 2012 23:02

Höstrusk på allvar idag och en dag som aldrig riktigt ljusnade, dock inte någon direkt kyla! På tal om kyla så var det då ingen risk att jag frös på Filbornabadet medan Melvin simmade. I tjock stickad tröja i ca 25 grader i 40 minuter och lite småtrött på det funderade jag ett tag på att slänga mig i simbassängen! Men det blev inget klädsim för min del och jag lyckades hålla mig vaken.

Jag kom precis inom dörren efter simskolan så knackade vår käre granne, som lyckligtvis också är vår högt uppskattade målare, på! Jag (vi) men mest jag har ett önskningsprojekt på gång och för att veta om det ens är genomförbart måste vi få ett pris och och förslag på hur vi ska gå till väga. När vi flyttade in gjorde vi ganska stora ändringar i köket, ny bänkskiva i granit, glasplatta istället för kakel och bytade ut alla vitvaror. Men jag har hela tiden önskat mig ett vitt kök. Det är ju inte gratis att riva ut och göra ett nytt kök (vi gjorde det i vårt förra hus). Det kostade också en del med de ändringar vi gjorde när vi flyttade in. Så vi ska inte göra ett helt nytt kök. Jag visste att man kunde sprutlackera köksluckor men var rädd för att det inte skulle bli bra. Men nu har jag fått se (om än på bild) att det kan bli superbra. Nu ska vi bara ta reda på om kostnadsförslaget också kan bli bra! Hoppas det går snabbt att få reda på och att det blir ett bra pris för då är höstens projekt 1 igång!

 
 
Nettan

Nettan

27 september 2012 00:17

Du får gärna komma och kolla IRL om du vill.

http://boklusensboksida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards