Sylvia

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Sylvia - 19 september 2012 14:47

Puh....nu har jag landat lite efter turbohelgen! Det blev inte så lugnt i söndags heller nämligen. Först var det hemmamatch för P02 på Örby och jag hjälpte till med fikaförsäljningen tillsammans med Ingrid. Efter matchen körde vi hem till mamma som fyllde 65. Hon orkade inte ha kalas men vi lämnade en present och fikade en stund. Deras granne hade skaffat en hundvalp och det var längesedan jag såg pappa så lyrisk och glad. Han gick in och lånade den så vi fick se underverket. Oj...kärlek kan jag bara säga. Om ni känner till Boo som är en liten kändishund (kolla in honom på youtube) så var denna lilla sötnos av samma ras dvs en Pomeranian. Förstår att pappa blivit förälskad! Jag och barnen blev det såklart också...

Eftersom vi lovat Oliver att köra och titta på TV i någon vecka nu utan att vi hunnit, så gjorde vi det efter besöket hos mamma. Vi hittade en TV men när vi skulle in i bilen med den så fick den såklart inte plats! Jonas, Melvin och TV:n fick åka hem och jag och Oliver fick äran att ta en runda på Väla. Vilket var bra för Oliver behövde nya inomhusskor till fotbollen och gympan. Vi var alla hemma vid sex på kvällen och då monterade vi TV:n som skulle hängas upp på väggen. När den var på plats möblerade vi om lite på Olivers rum, skrivbord och soffa fick byta plats.

Jag var riktigt trött i måndags och givetvis skulle det strula lite med ett program på jobb! Sen glömde jag mer eller mindre bort att hämta Melvin på fritids för att jag missförstått kompisens pappa! Körde och hämtade honom på fritids 45 min försent och lämnade av honom hos kompisen. När jag ändå var ute och körde tänkte jag ta en runda till djuraffären, halvvägs dit kom jag på att vi hade matleverans mellan kl 16-19 och fick tvärvända. När jag rullade upp framför vår dörr stod mycket riktigt matbilen och lastade ut mina kassar. Igår lämnade jag Melvin och hans kompis på träning och körde hem och påbörjade matlagningen. Helt plötsligt kom jag på att Oliver skulle tandläkaren!! Vi hade tid 17:30 och då var klockan 17:19 så vi hann, men fick lämna maten som den var och bara stänga spisen! Detta har aldrig hänt förr! Är min hjärna överkokt för tillfället eller...?

Nu sitter jag här och tar en fika med en av de nya fina kopparna vi fick av familjen Lilja i fredags. Melvin är halvkrasslig, förkyld och huvudvärk, och de ringde mig från skolan vid halv ett. Körde och hämtade honom så nu myser vi lite. Det verkar inte vara så farligt med honom, lite mat, Ipren och vila, nu sitter han här hos mig och gör sin läxa :)

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards