Sylvia

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Sylvia - 11 september 2012 20:08

Det var fint i morse när Oliver cyklade, och jag körde Melvin till skolan. Men strax före lunch blåste det upp och blev alldeles mörkt i Landskrona. Sen kom regnet! Det öste ner och det kändes som om hösten kom med besked just då! Men det gör inte så mycket för första halvan av september har faktiskt varit väldigt fin.

Denna veckan är det lite happenings på gång, både på jobb och hemma. På torsdag har vi invigning av Landskronakontoret och det är lite pyssel med att fixa mingelmat och lite saker kring detta event. Kul är det och vi hoppas på en lyckad tillställning och nya kontakter.

På fredag ska vi ha kräftskiva hemma hos oss och det är lite att fixa med inför detta också. Maten är ju inget svårt, kräftora och räkorna ska tina, lite ost och annat smått tilltugg och så ska jag slänga ihop en stor västerbottenpaj. Jonas moster svängde inom här ikväll och lämnade av en massa kräftpynt som de har massor av. Vi får väl se vad jag kan ordna med allt detta!

Jag har nu jobbat drygt en månad i LA och jag börjar lära mig att hitta. Själva stan är ju inte stor och jag saknar Helsingborgs större utbud av affärer som t.ex Åhléns, Granit, Clas Ohlsson, Flash och Lilla Bohaget för att nämna några. Men några guldkorn har jag hittat som t.ex Olofsson, Wittings skor och Housing. I gränden vid Housing finns det förutom ett café även en liten söt inredningsbutik med "sylviasaker", måste ta reda på vad den heter.



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards