Sylvia

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Sylvia - 11 augusti 2012 23:18

Fortuna cupen för Melvin är över och han fixade det galant trots fulltecknat schema sedan i onsdags. Resan till Astrid Lindgrens värld med farmor och farfar hade varit kul och spännande. Det var första gången han var iväg själv med dem. Han var strålande glad när han kom hem igårkväll, vi fick så många goa kramar. Till och med Oliver och Melvin kramades, de är ju annars supertetiga mot varandra. Men det märktes tydligt att de var glada båda två! Som sagt...så gick fotbollen bra idag. Melvin spelade tre matcher med sin grupp och hoppade in extra som målvakt i en annan grupp. Det är ett stort gäng spelsugna killar i Fortuna P05, 30 stycken närmare bestämt! Därmed ställer de upp med flera lag när det är cuper på gång. Efter dessa svettiga matcher (för både barn och föräldrar) så blev det ett par timmars slappande på Fortuna strand. Kvällen har också varit lugn. Vi laddar ju för ny cup imorgon med Melvin och nya matcher i Hardeberga.


Jag har funderat på om vi ska göra som så många andra, nämligen beställa någon slags matkasse nu under hösten för att underlätta vardagen. Men jag har inte varit helt hundra på om jag köper hela konceptet. Det som jag gillar mest är ju att slippa åka till affären och slösa min tid där, men jag vill heller inte få en massa middagar hemlevererade som vi kanske inte gillar eller får överflöd av vissa varor, typ ris och potatis. Googlade runt igår och hittade en sida som jag fastnade för...mathem.se.
Här kan man handla vad man vill, beställa matkasse om man vill och få recept om man har trytande inspiration. Priserna är de samma som på Ica tyckte jag och sortimentet stort. Man kan spara sin inköpslista och även göra en basmatlista som man har klar vid varje köptillfälle. Precis som matkassarna levereras det jag beställt till dörren när jag vill och det till en kostnad av ca 80 kr. Dessa 80 kr betalar jag gladeligen om jag vinner en timme extra med barnen, tvätten eller en promenad för egen del. Gjorde min första handling nu ikväll när vi satt och slöade framför OS, som jag för övrigt inte är så beroende av. Ska bli spännande att se hur det blir när matkassarna kommer på måndag kväll!


Trevlig helg kära ni och tack alla fantastiska fortunaföräldrar för sällskapet idag!


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards