Sylvia

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Sylvia - 10 augusti 2012 21:00

Väcktes tidigt igår av väckarklockan. Farmor och farfar kom klockan åtta för att hämta Melvin och fortsätta mot Vimmerby. Nu när vi ändå var uppe med tuppen och hade en orörd dag framför oss, Jonas hade tagit en semesterdag, tyckte vi att det var kul att bara mysa med Oliver. Förslagen bollades fram och tillbaka under frukosten och till slut bestämde vi oss för en tur till Österlen.

Vi åt lunch i Simrishamn på en restaurang på Storgatan som heter Måns Byckare. Fantastisk god spätta som ni bara måste prova om ni åker till Österlen! Oliver och jag tyckte det var den godaste vi ätit. Vi strosade på stan, kollade in den lilla, lilla marknaden på torget och gick in i den fina kyrkan från 1100-talet. Vi stannade sedan till vid Tobisvik och gick ner på stranden. Vi hade tänkt att bada, eller rättare sagt jag hade tänkt att Jonas och Oliver skulle bada, men det blåste halv storm och himlen var mörk. Vi busade i sanden och dingade oss framför kameran istället!

Nästa stopp blev i Kivik och musteriet. Vi köpte med oss lite god dryck och tog en glasspaus på Stinas café. Världens fräschaste fik! Jag blev störtförälskad i inredningen, framförallt borden och stolarna. Vitt, vitt, vitt och enstaka färgklickar....loved it!! Ett sista mål var Brösarps backar innan vi styrde hemåt igen. En underbart skön och impulsiv dag. Vi stannade när vi såg något kul, som tex en liten chokladfabrik längst vägen! De hade en hylla med gamla chokladplåtburkar, häftigt.

Nu får ni se en massa bilder. Älskar att ta bilder med vår IPad som har grymt mycket bättre kamera än vår vanliga. Sen är det extra kul att man kan göra små kollage direkt.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards