Sylvia

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Sylvia - 2 augusti 2012 15:35

Igår hade vi en heldag på Liseberg tillsammans med Thomas, Jenny och Liam. Det blev hastigt och lustigt bestämt i tisdags då Thomas ringde och hörde om vi ville följa med. Som tur var kunde Jonas vara ledig. Det var folk till förbannelse men vi hade fått ett bra tips om att köpa inträde, åkband och quickpass via nätet. Detta innebar att vi slapp stå i den urlånga inträdeskön, samt hade förtur till vars tre karuseller. Kan verkligen rekommendera att köpa quickpass. När köerna var som värst på de populäraste karusellerna, en timmes kö, var vip-kön kanske 7-8minuter. Men vi köade trots detta i timmar då biljetterna bara gällde vissa karuseller. Det blir nog inte fler "mitt i sommaren" besök till Liseberg för vår del.


Hur som helst hade vi vrålkul! Oliver ar överlycklig eftersom han nu får åka alla de häftigaste karusellerna. Han åkte Europas högsta fritt fall, Atmosfear (du faller från 146 m höjd i 110 km/h, Balder, världens bästa berg- och dalbana i trä enligt flera utländska expertiser. Atmosfear hoppade jag över, men Balder var grym. Hanghai åkte jag och Oliver själv, Melvin fick inte och de andra tåler inte snurrande karuseller! En av mina favoriter. Oliver tvingade Jonas med upp i Uppswinget, jag passade på den då min mage inte kommit på plats efter en tur med Kanonen. Kanonen accelererar i starten från 0-75 km/h på 2 sekunder, kör som en galning runt sin egen axel på något vis, igenom en loop och störtar i 90 grader ner mot vattnet m m. Ja detta vet jag inte igentligen då jag blundade mig igenom hela turen. Puh...att jag bara vågade! Jaja...listan av karuseller kan göras lång. Oliver var iallafall helnöjd med sina åk. Melvin var också jättenöjd. Han och jag åker alla som snurrar och kör snabbt. Hans favoriter blev Jukebox och Flumride.


Vi åkte karuseller i 12 timmar! Först när Liseberg stängde kl 23 åkte vi hem. Barnen somnade som stockar i bilen. Var hemma strax efter kl 01. Stackars Jonas som jobbar idag, dessutom sin långa dag. Jag och barnen slappar bigtime idag. Melvin vaknade kl 11.30 Vi har verkligen inte gjort mycket så här långt av dagen. Oliver ska träna fotboll ikväll och det är allt som står på schemat idag!


                                                  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards