Sylvia

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Godmorgon

Av Sylvia - 31 juli 2012 09:32

Ligger här i min säng och tittar ut på en ganska molnig himmel även om solen gör tappra försök. Barnen sover fortfarande och min stilla undran är "vad ska vi göra idag"? Två veckor kvar av vårt gemensamma sommarlov och fortfarande väntar vi på sommaren. Förra veckan var ljuvlig men en vecka på ett helt sommarlov...det är för lite.


Igår var barnen med farmor och farfar i Bjuv på "Ärtsafari". De fick följa hur ärtan odlas fram till det att de är klara att säljas i butik. De var ute på fälten och fick provsitta skördetröska och själv plocka ärtskidor som de tog med sig hem. De besökte också Findus fabriken. På kvällen satt jag och Jonas och delade ärtskidor så att tumnaglarna var illgröna. 1,5 liter ärter blev det när vi var klara. Jag förvällde dem och frös in dem. Nu får vi se om jag lyckas få barnen att gilla gröna ärter!!


Eftersom vi var uppe redan 07:15 igår så var jag klar och satt på bussen till stan redan 09:20. Skönt med några timmar ensam på stan. Mitt mål var att hitta en bikini på rean, vilket jag gjorde. Det var halva reapriset på Lindex badkläder så jag fick två bikinis för 179 kronor! Det blev samma modell, en korallfärgad och en blå. Var ju även tvungen att besöka Lilla Bohaget som började sin rea igår, halva priset på stora delar av sortimentet. Ett par örhänge och två fina klädgalgar blev det. Strosade runt lite på stan och snubblade in på Trampolin där det också var halva priset! Hittade ett par jättefina Mexx skor för bara 249 kr. Kul! Åt sedan lunch med Jonas. Thomas och Jenny anslöt, då även de var barnlediga och hade varit på Ikea. Supermysigt!


Farmor, farfar och barnen väntade på oss när vi kom hem. Thomas och Jenny bjöd på fika i vår trädgård innan de körde hem. Skön dag!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards