Sylvia

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Grått slut på en solig vecka

Av Sylvia - 29 juli 2012 20:20

Söndag och solen har har lyst med sin frånvaro idag. Har abstinens redan! Åskvädret som SMHI varnade för igår klarade vi oss iallafall från. Tack för det. Thomas, Jenny och lille busungen Liam tillbringade lördagen hos oss. Vi fikade en underbart god bärpaj med chokladtäcke och till det vaniljglass. Vi utmanade sedan de mörka molnen och promenerade till stranden och vår fina långa brygga. Där blev det bad och hopp från bropelarna för vissa av oss. Till och med Liam hoppade från bryggkanten. Vi tog en extra tur i Rydebäck och kollade in ett hus som är till salu som min svägerska Jenny är nyfiken på. Framåt kvällen grillade vi och åt hemmalagad kall potatissallad med diverse grönsaker, fetaost och valnötter i, tyvärr inomhus. Till "efterrätt" drömde vi oss bort med vår videoinspelning från Mallorca. Är helt såld på denna vackra ö.


Idag har vi inte gjort så mycket. Oliver har hängt med Hugo här hemma och Melvin har lekt med Linus på KG. Jag och Jonas har fixat lite i trädgården, det lilla vi har att göra i den! Skönt med en lättskött trädgård. En ny blomma i en kruka och en nyklippt gräsmattan sen är här så fint igen.


Imorgon ska Oliver och Melvin på utflykt med farmor och farfar och Liam. Jag har planer på att ta mig till stan och se om jag kan hitta en bikini på rea. Har haft udda bikinidelar hela sommaren som jag nu är något trött på. (Jag hoppas ju faktiskt på att vi ska få fler dagar på stranden i år). Kanske blir det till och med en lunch med mannen på stan.


Ha en skön söndag! Med lite tända ljus inomhus så kan det bli mysigt trots regn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards