Sylvia

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Sylvia - 15 juli 2012 15:30

   Har precis drukit en kopp kaffe i trädgården och försökt njuta av att vara hemma igen, men det går inte. Trots långärmad tröja och en fleecefilt om benen frös jag och fick gå in igen. Lite skillnad på 19 och 30 grader!


   Barnen klarar av att vara hemma igen mycket bättre än jag. J och Oliver är på KG och kickar boll, Oliver i sin nyinköpta spanienmålvaktsdress och M & M är uppe och spelar x-box. Försöker hitta några fördelar med att vara hemma, så som att vi slipper smörja in oss i solkräm stup i kvarten och att vi nu inte behöver kränga mat så man mår illa. Men jag saknar alla pinacolada drinkarna och solens varma smekningar, lugnet på kvällarna med god mat och UNO-spelandet och ännu fler drinkar. Vi kom på oss själva att vi mest druckit drinkar och kaffe under vår vecka och bara något enstaka glas cola eller vatten.


   Mallorca är en sådan vacker ö med ett lagom varmt klimat. Jag och J var där för 17 år sedan och vi är lika imponerade av denna rena och fina ö denna gången. Vi pratade om att man skulle köpa en lägenhet nu när det är ekonomiskt oroligt i Spanien. Tillbringa en månad där varje sommar tills man tröttnat (om man nu gör det) och sedan kanske sälja med vinst. Med tanke på hur de svenska somrarna ser ut nu hade det varit så fantastiskt att fly till varmare bredgrader en längre tid varje sommar.


  Vi gjorde en bussutflykt till drakgrottorna i torsdags och då körde bussen till bl a en fin liten stad som heter Cala Mandia. Kristallklart vatten och så fina vackra hus längs bergskanterna runt badviken så man blev stum av beundran. Vi stannade för lunch i Portocristo där tennisspelaren Nadal bor. Snacka om en charmig liten stad med en lika fin badvik och hus. Tänkt så många badvikar och byar det finns kvar att besöka. Vi tog oss in till Alcudia stad en kväll och här skulle man kunna tänka sig spendera några fina kvällar till. Shoppa och äta och dricka gott. Vi bodde lite utanför Alcudia stad men med taxi dit för 6 euro var vi i stan på 10 minuter. Vi hade en fin pool med utsikt över en insjö och på andra sidan hade vi stranden på 150 m avstånd. Alcudia strand är 14 km lång, kritvit sand och kristallklart vatten. Långgrunt och ca 26 grader varmt i vattnet. Ville aldrig sluta bada!


          Här är bilderna från vår utflykt till drakgrottorna och vårt lilla stopp i Cala Mandia. Bussen stannade även i Manacor där vi besökte pärlfabriken (Majoricapärlor) och en likörbutik där vi fick prova en massa likör.


  Melvin somnade på bussgolvet på resan hem   min lille prins var trött.


          Maten på detta hotell var varierande och fräsch. Vågar man väga sig nu här hemma??


            Hotel Eden Lago (Solresor) och Alcudia strand.


  Snacka om sandslott!! Oliver i Alcudia stad med stranden i bakgrunden.


  Melvin, Liam och Oliver när vi tog en kortare busstur för att se mer av ön en kväll.


  Jag med mina prinsar   




Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards