Sylvia

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Sylvia - 1 juni 2012 23:14

   Lämnade barnen i skolan och körde direkt till arbetsförmedlingen, min första arbetslösa dag som det ju varit idag. Arbetsförmedlingen öppnade kl 10 så jag vände hem igen, något irriterad. Kunde dock göra en stor del av min arbetslöshetsanmälan via hemsidan. Var åter på plats på AF strax efter kl 10 och fick kölapp nummer 6, vilket innebar en timmes väntan! Fick pratat med en handläggare som kontrollerade min registrering men pga mycket folk så fanns det inte tid för att lägga upp en handlingsplan. Fick ny tid till tisdag trots att jag försökte förklara att jag bara behöver stämpla 6 veckor i sommar och att jag har jobb 1/8 och jag kanske därför inte behövde slösa med deras tid för att lägga upp någon plan eftersom jag redan har en!! Men regler är ju till för att följas..juh!


   Åt lunch på 3etage (som jag saknat det stället!) Shoppade loss på Lilla Bohaget som frestade med halva priset på underbart söta tunikor från Lilly. Jag bestämde mig för att "I'm worth it".


   Hämtade Melvin när han slutade skolan och då hade vi samtal med skolsköterskan inför höstens skolstart. Det tog längre tid än jag trodde och resulterade i att vi kom försent till Olivers utvecklingssamtal. Dessutom var jag något splittrad för att Melvin tydligen hör illa och ska skickas vidare till öronläkare. Är det inte huvudet så är det öronen...suck! Blev på betydligt bättre humör under utvecklingssamtalet när fröken Sarah öste beröm över våran Oliver och vi gick igenom hans internationella prov i svenska och matte och de var strålande. Blev så stolt och rörd. Skönt...men så hinner vi bara utanför klassrummet så druttar Melvin omkull med Olivers kick i asfalten och skrapar upp händerna så det blöder och tårarna forsar. Körde snabbt till affären, köpte plåster och plåstrade om honom i affären, plockade godis, valde glass och körde hem. Hem ljuva hem!


   Resten av eftermiddagen och kvällen blev lugnare. Vi åt pannkakor till middag och godis till efterrätt (jo jag vet..det saknades en del från kostcirkeln). Diskat, fixat undan tvätt och småplockat lite. Rasade sedan ihop i soffan till Let's Dance. Spännande med final så ikväll ville killarna också kolla. Inte J för han är ute och roar sig med kollegorna. Både Anton och Molly var grymma men är nöjd över att Anton kammade hem glasskon.


   Känner mig lite sliten och ska krypa ner i sängen nu. Jag ska ladda batterierna för vuxenträffen i morgon. Det ska bli riktigt mysigt och kul att få festa lite i bara vuxet sällskap.


                                                  


                       Trevlig helg!


  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards