Sylvia

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Sylvia - 28 maj 2012 21:36

   Mor gånger tre är firade och det känns som om alla (inkl mig själv) blev nöjda!

Det var alltså stugan i Röstånga som gällde i lördags. Svärföräldrarna bjöd på våfflor, med hemmalagad sylt och kaffe, och det kan ju inte börja bättre. Jag som längtat efter att få sola lite blev snuvad på det eftersom regnet kom till Röstånga resten av eftermiddagen. Det höll upp lagom så att vi kunde grilla och sitta under tak och äta. Senare på kvällen trängde vi alla ihop oss framför TV:n (en liten gammal TV - som sig bör i en sommarstuga) för att heja fram Loreen. Det lyckades! Själva röstningen såg vi dock hemma, eller rättare sagt, Jonas och Oliver eftersom Melvin och jag somnade.


   Igår firade vi min mamma här hemma hos oss. Hon har piggnat till och orkar vara hemifrån några timmar när det inte är för mycket folk runt omkring. Vädret var ju kanon och vi kunde både fika ute och grilla. Lillebror med sina småkillar kom också. Poolen kom väl till användning och barnen hade så kul. Lille Elias som fyllde året i mars har nu lärt sig gå. Hans bubblande skratt när han försökte få tag på badbollen som han sparkade framför sig när han stapplade fram över gräset, lever jag på länge.


   Någon hängmatta blev det inte i morsdagspresent....hahaha...men en jättesöt mugg och en mobilväska som man har på armen när jag är ute och powerwalkar blev det istället och det blev jag väldigt glad för.


                              Fotograf: Melvin Olsson


   Lite bilder från poolmonteringen och de första doppen!


   

      Oliver stod för premiärdoppet i torsdags då J slängde i honom i det nyupptappade iskalla vattnet!


   Ikväll har Oliver tränat på Örby och Jag och Melvin cyklade ner till stranden och spelade strandtennis och lekte med stenar i sanden. J är på chefsmöte och lär väl dyka upp någon gång nu ikväll. Idag var det sista dagen på ett tag som vi fått njuta av det fina vädret. Det ska ju enligt SMHI bli kallt och regnigt några dagar framöver. Idag har vi haft runt 23 grader och man har lite svårt att förstå att det ska bli runt 10 grader imorgon! Har inte lust att ta fram varmare kläder igen!!!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards