Sylvia

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Sylvia - 25 maj 2012 23:09

    Inte kan man klaga på vädret denna veckan! Allt är så skönt grönt och rapsfältens gula mattor gör en varm djupt in i själen. Underbart sommarväder och riktig värmebölja i måndags och tisdags. Det blev strandbesök och Oliver badade med sina klasskompisar. Poolen efterfrågades såklart men tyvärr hade poolen inte klarat vinterförvaringen på vinden. Två år i rad har poolen varit trasig när vi tagit ner den från vinden, trots att den varit hel när vi burit upp den. Tråkigt! Jag fick köra ut till Rusta och släpa hem en ny pool i tisdagskväll. Tre somrar i Rydebäck och tre pooler! En rampool utan någon uppblåsbar del blev valet denna gång, då det är just den uppblåsbara delen som inte håller!! Nu står poolen på plats blå och iskall i trädgården. Oliver har badat i den men Melvin har nog ärvt en badkruka-gen av mig och väntar in lite högre temperatur på vattnet.


                                                  
                             


   I går firade vi min lillebror Andreas Lalle Larsson som fyllde 30 år. Kalaset får vänta av olika anledningar så vi bjöd hem honom till oss igårkväll.  Han kom med tårta (som mamma fixat) så vi behövde bara sätta på kaffet! Mysigt att få ta hand om honom några timmar.


                                                  
                             


   Idag är det fredag och om om ni frågar mig är fredag den bästa dagen på hela veckan. Just denna fredagen inleddes med match mellan Fortuna P02 och HIF på Olympia. Det var såååå nära 2-2 men vi hade inte centimetrarna på vår sida. Våra röda killar är så himla duktiga och var trots förlust det bättre laget. Det är riktigt kul att se dem spela oavsett förlust eller vinst. Melvin har spenderat dagen och kvällen hos bästisen Melker (jag kallar dem M & M). Vi hämtade honom efter matchen men trots flera timmars lek var det svårt att få honom med oss hem.


                                                  
                               


   Imorgon börjar vi dagen med fotboll....VAD annars!! Det är sammandrag på Västergård och Melvin spelar med sitt lag mellan 9-12.30 Resten av dagen spenderar vi i stugan i Röstånga där vi tjuvstartar morsdagsfirandet.


                                                  
                                  


                                        Ha en underbar helg och må solen skina på er!     

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards