Sylvia

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Sylvia - 13 maj 2012 21:34

   Söndagkväll och jag ligger redan i sängen och tänker alldeles snart sussa sött och försöka återhämta mig efter helgens äventyr.


   Vi åkte i samlad trupp från LA till Ven strax efter två i går. Vi var dem enda som kom från Helsingborg, övriga gänget kom från Malmö (HIF-MFF). Jonas kände av förlusten från i torsdags om jag säger så! Vädret var precis som de förutspått, regnigt och blåsigt och kallt. Vi landsteg med tutor, flaggor, skyltar och sirener, det var bara bengaliska eldar som saknades. Jörgen som tog emot oss såg något besvärad ut och kön med besökare som skulle lämna ön såg något chockade ut. Sen bussades vi till Kyrkbacken ditJörgens pappa bor och han tog emot med öppen famn. Vi blev tilldelade oss sängplatser i 3 olika hus. Vi fick bo i ett underbart litet loft, bara jag och J med Öresund precis utanför fönstret. Helt fantastiskt. Snacka om gästvänlighet! Sedan blev det baguetter och god dryck. Vädret begränsade tyvärr de tilltänkta aktiviteterna men det var inget som stoppade ca 30 personers feststämning. Det blev en mycket trevlig kväll på Hamnkrogens ovanvåning med god mat, musik och dryck i mängder. OCH... så fick vi äntligen överlämna presenten från mig och J. Det blev en riktig fullträff och tajmingen klockren till MFF's låt (J försökte hålla skenet uppe). Jörgen blev precis så glad som vi hoppats på så det kändes kanon. Trillade i säng strax efter två. Vaknade till betydligt bättre väder. Efter frukost halv tio bussades vi tillbaka till båten och så var vi hemma igen. Ingen rast och ingen villa utan direkt till Örby och heja på Oliver och Fortuna P02:or mot Glumslöv. Nu kommer lite bilder....



 

             Vår present till världens bäste MFF:are - en signerad MFF tröja 

 

                 Det underbara lilla sovloftet där vi fick sova.

 

                    Utsikten från loftet - helt fantastiskt!

 

             Söndagens päsande i solen utanför "vårt" gästhus. Kolla in den liggande 40-åringen!!!

 

                             Tänk att bo såhär!

 

                          Trötta paret Olsson

 

                      Fortunagrabbarna som tyvärr förlorade idag - men de kommer igen...

  


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards