Sylvia

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Sylvia - 11 maj 2012 18:40

   Fredag mina vänner...fredag! Alltid lika välkommet och alltid lika skönt!


   I onsdags blev vår markis levererad och upphängd. Nu väntar vi bara på att elektrikern kommer på tisdag och fixar inkopplingen. Målaren ska måla klart fönsterna nästa vecka...sen...inväntar vi SOMMAREN!


   Och nu till den ständiga frågan! Vad ska jag ha på mig imorgon???? Har haft en förhoppning om att vädret skulle bli fint så att man kunde lufta sommarkläderna till festen, men så lär det ju inte bli. Nu har smhi lovat storm och regn till imorgon!! Hur trist det än känns så blir det min svart blanka skjortklänning med skärp i midjan. Den är riktigt fin, det är mest jag som är trött på den! Trots allt är det ju faktiskt ingen på festen som sett den så den får duga. 


   När vi nu ändå är inne på ämnet kläder, så måste jag berätta att jag köpt mig en baddräkt! Hatar provrum och dess hemska ljus, speciellt nu när man är så blek (-fet). Det är ju en månad till vi ska till Lalandia och jag såg att affärerna hängt fram badkläderna. Tänkte att en baddräkt "slajmar" till kroppen (läs magen) lite och döljer eventuella brister (läs valkar). Tog mod till mig i onsdags efter jobb (hade en halvtimme över då Melvin lekte hos en kompis). Kollade in diverse hemsidor för att vinna tid innan jag lämnade jobbet. Såg en baddräkt på Lindex hemsida som i beskrivningen nämnde de magiska orden "rynkad på magen som ger en smickrande figur". Så jag begav mig dit. Ända nackdelen var att den bara fanns i rött, vet inte om det liksom är min färg då jag aldrig blir riktigt brun utan mer skär! Ni märker min självironi här va? Jaja...tänk er Pamela Andersson och Baywatch fast Sylvia och Lalandia. Den satt faktiskt riktig ok och med en svart badkjol till så får det helt enkelt bli bra. Barnen lär ju lätt se mig i min knallröda baddräkt om de vill mig något på Lalandia. Är faktiskt så glad att jag hittade något, haft halvångest över detta ända sedan resan blev bokad.


                                        Ha nu en riktigt, riktigt skön helg, det ska jag iallafall ha!



                                                  

        

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards