Sylvia

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Sylvia - 10 maj 2012 22:44

   Gick min powerwalk igårkväll för trejde gången denna veckan. Det var en magisk runda. Det tog för det första emot eftersom det regnade en hel del och jag är som alltid tröööött! Temperaturen kunde jag inte klaga på, det var nästan lite kvalmigt och det lätta vårregn som föll kändes ganska skönt, för att inte tala om alla härliga dofter. Jag kom ner till stranden och det var bara jag och vattnet. Inte ett fotspår i sanden och inte en människa i sikte. Det var alldeles dimmigt och en bit ut i Öresund låg ett stort lastningsfartyg inhöljd i tät dimma...det kändes som en spökbåt!! Inte en vindpust, bara de lätta regndropparna och ljudet från vågornas inrullningar mot sandkanten. Älskar Fortuna. I slutet av min runda kom solen fram och plötsligt var den trollska stämningen som bortflugen.


   Det finns en hel del appar där man kan mäta både sträckan man går eller springer och hur mycket kalorier man bränner. För min del tycker jag det är kanon då en röst kommer in var femte minut och talar om hur långt jag gått, hur många minuter jag hållt på och hur min medelhastighet är. Det är riktigt bra för att peppa sig själv att inte tappa farten. Runkeeper heter den appen jag laddat ner. Därför vet jag också nu att min fina runda är 5,5 km lång det tar ca 48 minuter att gå den. Lagom egentid som jag helt enkelt bara måste pressa in så många gånger i veckan som det bara går. Ikväll blev det ingen runda. J har varit på kundträff i Malmö, passande nog för att se HIF mot MFF men det skulle ju visa sig inte vara så kul att vara HIF:are ikväll i Malmö. Är riktigt stum i benen och upp i ryggen efter mina rundor, så en vilodag är ju inte fel.


   I helgen är det vårens fest med stort F, om kanske inte årets! En av våra kära vänner bjuder på 40-årsfest på Ven. Det bjuds på mat, dryck och logi på denna vackra lilla ö. Tycker så synd om värdparet då smhi lovar riktigt skitväder, men är väldigt säker på att festen kommer att bli lyckad ändå. Ska bli jättekul! Dessutom har vi världens bästa present och jag bara längtar tills vi får se när han öppnar den. Älskar när man hittat något som verkligen känns på pricken rätt till just den personen som ska få det. Är galen i att få presenter själv och tycker det är superkul att ge bort presenter och försöka hitta det där lilla extra. Kan ju inte avslöja vad det är han kommer att få, men det lär nog dyka upp något litet foto från helgens bravader.


   Farmor och farfar kommer att få en fartfylld helg! De ska nämligen passa våra killar och kusinen Liam då Jonas bror och fru ska på bröllop på lördag. De ska bo hos oss allihopa för att även pressa in fotbollsträning, fotografering för Fortuna FF och en match på Örby.


    


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards