Sylvia

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Sylvia - 29 april 2012 19:00

   En härlig helg går mot sitt slut, iallafall för mig som ska jobba imorgon! Men jag ska ju bara jobba en dag sen är man ju ledig en dag till. Ser fram emot veckan som kommer då vår goe Melvin fyller år. Det ska både bli barnkalas och släktkalas.


   Igår var det fotboll på schemat. Jag och Melvin cyklade ner till KG, medan han tränade joggade jag en runda. Tyvärr började det regna och efter att först varit svettiga båda två, blev vi rejält blöta och frusna när vi cyklade hem. Det satt fint med en varm dusch på det. Oliver och Jonas spenderade förmiddagen på Harlyckan och match mot Eskilsminne. Det gick riktigt bra för killarna och matchen slutade med vinst till Fortuna, 9-0 och fyra av dem kom från Olivers högerfot. På seneftermiddagen fick vi spontanbesök av Jonas bror och hans lilla familj. Vi grillade och hade det mysigt. Gjorde god tzatziki...det är sååå gott till grillat!


   Idag sov vi länge. Melvin vaknade förts klockan 10!! Familjens sjusovare. Inget stod på schemat idag och det var underbart skönt. Vi fick äntligen satt upp trädgårdsmöblemanget, jag köpte lite blommor och planterade. Än får de stora krukorna vänta på att bli fyllda med sommarblommor men lite fina vårblommor är härligt att titta på. Häcken som vi planterade förra året börjar bli grön och jag hoppas verkligen den tar sig. Det blev även spontangäster idag. Melvins bästa kompis föräldrar stannade på fika. Så skönt när man kan ta dagen som den kommer och umgås. Det blev premiärfika ute även om solen lös med sin frånvaro och jackan fick vara på. Hade bara solen visat sig hade det blivit riktigt skönt. Längtar efter den och markisen vi har beställt.

 


   Imorgon är det återbesök hos veterinären med lilltjejen. Ska bli skönt för henne att slippa tratten. Har försökt ta av den flera gånger men hon är på stygnen direkt och försöker dra bort dem. Både Zimba och Wilma fäller otroligt mycket nu, antar att vinterpälsen ska bort! Inte jättemysigt precis. Kan inte gosa med dem utan att ha hår överallt. Borstade dem riktigt ordentligt idag och det såg ut som om vi hade päls till en katt till med tanke på pälshögen som blev efter detta!


 


                             Ha en skön valborg mina vänner!


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards