Sylvia

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Sylvia - 10 april 2012 19:16

   Skola och jobb har satt igång igen! Barnen var trötta imorse och det var jag med minst sagt. Är ju alltid så himla trött, tyvärr. Men efter idag är vi nog inne i matchen igen och denna veckan blir ju också extra kort.


   Längre ner i min blogg har jag lagt upp några länkar till andras bloggar. Tycker bl a det är kul att se vad "småtokiga"  Maria Montazami hittar på. Hon är duktig på att uppdatera sin blogg med roliga händelser och foton. Nu har jag också länkat till Carola Häggkvist blogg i Mama. Carola har precis börjat blogga och nu ska man kunna följa hennes stora resa i livet, nämligen hennes adoption av en liten afrikansk flicka. Man kan tycka mycket om Carola men att hon har en fantastisk röst när hon sjunger håller nog de flesta med om. Jag har aldrig följt Carola i hennes artisteri eller privat. Däremot tycker jag det är ett fantastiskt beslut av henne att adoptera ett barn som är i behov av en förälder och en trygg uppväxt. Jag tycker det är jättefint att de som kan, dvs har råd och möjlighet till att hjälpa små ensama barn i fattiga länder, gör det. Själv hade jag (vi) funderingar kring adoption när vi i vår mörkaste förtvivlan, efter två missfall innan Oliver äntligen kom, inte trodde vi kunde få egna barn. Det var aldrig något tvivel från någon av oss utan att vi hade velat adoptera ett barn om det nu visat sig vara så. Självklart är det många viktiga och svåra frågor man måste ställa sig inför ett sådant beslut. Ibland kan jag känna att om vi haft mer tid och pengar så skulle jag vilja adoptera en liten flicka. Det hade känts fantastiskt underbart att få slösa kärlek och ta hand om ett litet barn som kanske annars bara fått ligga ensam i en säng. Varit ledsen men inte fått någon tröst. Jag tror dessutom att Oliver och Melvin hade fixat det kanon. Men man ska också inse sina begränsningar och därmed förblir denna tanke just en sådan.


   Som sagt, det ska bli spännande att följa Carola och Zoe på deras påbörjade gemensamma resa.



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards