Sylvia

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Messi överallt - även i munnen!!

Av Sylvia - 30 januari 2012 17:21

   Oj, nu var det ett tag sedan senaste inlägget! Allt rullar på som vanligt hos familjen Olsson.


   I torsdags var Oliver på ett barnkalas i närheten av mina föräldrar, så då passade jag och Melvin på att bjuda in oss på mat hos dem. Trevligt! Helgen har också bestått av barnkalas kombinerat med fotbollsaktiviteter. Oliver spelade match mot 01:orna och det blev tre matcher och totalt oavgjort (5-5), grymt bra! Lördagkväll blev dock inte som vi tänkt. Det var vuxenträff inplanerat men den blev inställd pga sjukdom, supertrist. När vi ändå hade ordnat barnvakt så passade vi på att nyttja den. Det blev middag på Sirroco. Gott men ensamt! Nog för att jag och Jonas vill ha tid för varandra, så var det inte såå kul att sitta helt ensamma på en restaurang halv sju på kvällen! Det blev bio och godis till efterrätt. Vi såg "The Descendants" med George Clooney, som tydligen fått en del priser. Suck.....! Det var en väldigt vacker film, så långt från action man kan komma....men ACK så SORGLIG! Man lämnade biosalongen med ett ångestfyllt hjärta :( . Alltså en lite annorlunda lördagkväll än vi från början tänkt oss. Men trots det var det mysigt!


   Idag har Oliver fått sin tandställning. Det var inte så att han jublade i morse när vi väckte honom. Det gick iallafall bra hos tandläkaren. Den verkar lätt att spänna in och den syns inte. Tyvärr pratar han som om han hade munnen full av mat, men det blir kanske bättre. Han fick välja motiv på tandställningen och gissa vad de ordnade till honom....Messi!  Nu hoppas man bara att de andra barnen inte är taskiga mot honom. Kommer ju själv ihåg hur det kunde låta när jag hade min "räls"!


   Maten puttrar på och det är dags att duka bordet! Pannbiff med lök, ris till alla tre killarna och grönsakspuré till mig, mums!


                                            Ha en skön måndagkväll!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards