Sylvia

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Sylvia - 19 januari 2012 16:32

   Jo förkylt och hängigt har det varit här ett par dagar. Men idag har det börjat bli bättre. Redan torsdag idag och helgen står framför oss imorgon igen! Usch...vill inte tänka på att jobbet snart är slut, trivs ju vrålbra.


   Igår handlade jag lite småsaker på Buttricks till Oliver som ska ha rymddisco på skolan imorgon. Kom då på att Melvin pratat om låtsasbajs och köpte en "kattskit" till honom!! Innan det var dags att bege sig till simskolan visade jag Oliver och Melvin vad jag inhandlat. Vi kom överens om att vi skulle busa med pappa när vi kom tillbaka från simskolan. Men när jag och Melvin kom hem hade Oliver inte kunnat hålla sig utan lagt "kattbajset" på golvet innan Jonas kom hem, men sen hade Oliver glömt bort detta. Jag och Melvin letade efter "kattbajset" och frågade Oliver om han visste var det var, då pekad Oliver på golvet där han lagt det men det fanns inte där! Vi irrade runt och letade och Jonas undrade vad vi höll på med. Då frågade Melvin honom om han sett något brunt på golvet? Jonas svarar helt oförstående, ja.. och säger att han spolat ner det på toa då han trodde det var Zimba som bajsat! Han tyckte det var konstigt att det känts så hårt och inte luktat, men trodde det var gammalt!!! Ni kan tänka er hur barnen skrattade och jag med. Han hade till och med skällt på Zimba, den stackaren! Snacka om att vi lyckats lura honom.


   En helt annan sak..ni som brukar gå på Kullagatan, har ni märkt att butik efter butik lägger ner. BR har stängt vilket jag tycker är helt korkat. Enda leksaksbutiken i stan! Den kan knappast gått dåligt. JC som funnits hur länge som helst har stängt och nu några dagar efter det är det utförsäljning på Bodum som också ska stänga. Supertrist! Hoppas nu att det öppnar lite roliga affärer så inte det blir fler mobilbutiker eller optikerbutiker. Jag passade iallafall på att köpa två glasmuggar för halva priset, denna gången blev det två röda.



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards