Sylvia

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Spegel spegel på väggen där....

Av Sylvia - 16 januari 2012 20:17

   Måndag är alltid måndag! Läste dessutom i Aftonbladet att idag är det den jobbigaste måndagen på hela året. Mycket pga att januari är en tuff månad för många och det är halvvägs till löningen.


   För Olivers del var det en tuff måndag då den började med ett tandläkarbesök. Det är dags för tandställning och idag skulle han göra tandavtryck. Kommer själv ihåg att det inte var särskillt trevligt, men det hade tydligen gått riktigt bra. Jonas var med honom denna gången.


   Min förkylning har inte blivit bättre. Känner mig risig, frusen och näsan är täppt och rinner på samma gång! Kom hem från jobb till ett stinkande hus. Zimba hade varit på "lådan" och inte lyckats bli av med allt där inne, utan en del hängde kvar i pälsen....! Ni som har långhårskatter vet ju hur lätt det kan bli att få bort och hur medgörlig en katt är då!! Tog ett tag! Hade tänkt baka mig ett GI-bröd men jag kom av mig lite där och då. Det får bli imorgon istället.


   Nu till något helt annat...inredning! Jag har i flera veckor letat efter en shabby chic spegel att hänga ovanför fake-spisen. Trodde det skulle bli HUR enkelt som helst med tanke på hur inne den stilen är, men ack nej. Har varit runt i olika möbelaffärer, sökt på nätet, Väla m. m. utan resultat. Är inte intresserad av att betala tusenlappar för en heller. Såg att de packade upp nya varor i en söt liten inredningsbutik i stan där jag går förbi till och från jobb varje dag. De har exakt de inredningsprylarna jag älskar men har inte haft någon spegel. Frågade dock om det skulle finnas en chans att de skulle ta in någon och fick till svars, att det skulle dem! Det väntas ett parti speglar i rätt stil denna veckan. Jiiiiha! Hoppas nu bara att de rätt mått och pris. Lär återkomma angående detta.


   Och så ett litet tips till alla barnfamiljer därute...köp aldrig strumpor med veckodagarna på till era barn om ni har fler än ett. Jonas har ENORMT svårt att sortera rätt strumpor till rätt barn (jag hittar t. o. m. Olivers strumpor i min låda och tvärt om). Nu har vi, tack vare mitt dumma inköp, fått ännu större problem. Melvin och Oliver blev jätteglada för sina strumpor, men nu springer vi här och letar strumpor i varandras garderober. Det är då inte bara rätt storlek till rätt kille utan också rätt veckodag som ska hittas. Idag har Oliver gått runt i onsdagens strumpor och tyckte det var jättejobbigt när han upptäckte det!! Jag har nu tagit över strumpsorteringsmomentet från och med idag. Har man inte jobb, så skaffar man sig....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards