Sylvia

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Sylvia - 3 januari 2012 22:03

   Första blogginlägget för 2012! Det känns till och med bättre att skriva 2012 än 2011. Det är som sagt lite pirrigt såhär i början av ett orört år. Allt kan hända och i de flesta fall är det ju du själv som påverkar vad som händer men långt ifrån allt. Vissa saker rår vi inte över, vi kan inte styra allt oavsett vi önkskar att det vore så eller inte.


   Jag kommer att bli arbetslös om två månader! In i det längsta hoppades jag på att jag skulle få jobba kvar, även  om jag visste att tjänsten bara var ett graviditetsvikariat från början. Jag har trivts bättre än jag vågat hoppas på och haft de bästa arbetskamrater som jag kommer att vrålsakna. Jag har lärt mig nya saker, lärt känna ny människor och helt enkelt vidgat mina vyer. Tiden gick bara så snabbt, som det ju brukar när man har kul, eller hur?

2012 - ett nytt år och nya tag. Ska bli spännande att se vad som kommer att hända.


   Jag och Jonas har haft en barnfrikväll. Oliver och Melvin sover hos farmor och farfar. Igår åkte granarna ut och idag plockade vi ner alla tomtar. Jag tog en runda på Flower Team efter jobbet och inhandlade lite nya saker att piffa med nu när julpyntet försvinner. Känns skönt att få bort julen och kul att fixa till med några nya saker a la shabby chic. Har nu sett en rolig svensk film "En sommar med Göran" och nu längtar man till midsommar!


   En jobbedag till sen är jag ledig de sista fyra dagarna med killarna innan skolan sätter igång igen på måndag. Det blir lite mer fixande här hemma, eventuellt lite bakande med den nya köksmaskinen (den gamla sa upp sig lillejulafton vid lussebullsbaket) och kalas i Halmstad. Killarnas fotbollsträningar sätter igång i helgen igen, simskolan för Melvin på onsdag och ja....så är vi igång igen med det eviga vardagspysslandet.


              Ha en trevlig kväll och hoppas inte ni blåser iväg i stormen som enligt smhi ska tillta inatt.


                                                  
                 


                             ps. Någon som har en kontorstjänst till mig på 75% så tänk på mig!          

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards