Sylvia

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

2:a advent

Av Sylvia - 4 december 2011 18:29

   Sitter här nerbäddad i min favoritfilt i min favoritfotölj. Jonas sover i soffan och killarna leker med sina "gubbar".

Har varit frusen hela helgen och igår kväll blev vi rejält nerkylda. Jag och Jonas var bortbjudna till en kollega till honom och vi tyckte det skulle fungera bra med bussen som gick från dörr till dörr, nästan! Problemet var att vi fick stå i 40 minuter i snålblåst och inte klädda i de varmaste kläderna precis, utan att bussen kom. Ringde trafikupplysningen och fick reda på att bussen hade "fordonsfel". Eftersom vi nu skulle komma försent till middagen erbjöd de sig faktiskt att betala vår taxiresa till Halalid. Tur vi ringde och var lite sura! Frös något så fruktansvärt i min tunna klänning och strumpbyxor och var så nöjd när vi äntligen kom fram. Vi hängde av oss och visades ut i en "vinterträdgård" kall som den kallaste källare......visserligen bjöds det på glögg men jag skakade så jag nästan inte kunde föra muggen till munnen. Men resten av kvällen var mycket trevlig. Underbar mat och dryck och väldigt trevliga människor. Kvällen gick snabbt och på hemresan hade vi bättre tur med bussen.


   Idag har vi mest slappat men ändå varit lite nyttiga. Barnen har besökt tomtens "leksaksfabrik" (Toys 'r' us) och skrivit ner sina önskelistor. Där ute kom vi på att Ikea serverar Tina Nordströms julbord och vi blev alla lite upprymda när vi föreställde oss maten. Men något besvikna blev vi när vi såg att det inte bara var vi som kommit på idéen. Vi fokuserade på att hitta ett bord och med lite tur gjorde vi det. Då upptäckte vi kön......! Vi bestämde oss för att återkomma en kväll i veckan och äta julbord då istället. Lite smått besvikna återvände vi hem och jag ställde mig snällt vid spisen. Kokt torsk i dillsås med potatis blev det och ja..det var väldigt gott det med.


   2:a ljuset brinner och man har så smått börjat förstå att julen närmar sig. Beställde en hög med julkort via postfoto.se igår. Det är faktiskt riktigt kul att designa sina egna julkort och de år vi har beställt från postfoto har korten blivit väldigt bra. Den 16:e är det dags att posta julkorten om man har julfrimärken.


                                                  


                      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards