Sylvia

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Sylvia - 30 november 2011 16:22

   Nog blev den 1:a advent 2011 en dag att minnas. Världens höststorm drog in över Helsingborg och ställde till en massa bekymmer. Julskyltningen ställdes in och det har jag aldrig varit med om tidigare. Vi ställde dock inte in vår tradition att fira 1:advent med kompisarna hos oss. I år kom alla utom Jonas bror med familj som fick ställa in pga av sjukdom. Vi blev 8 vuxna och 8 barn som mumsade på smörgåsar med kalvsylta och rödbetssallad, köttbullar, brie eller gubbröra. Givetvis pepparkakor, saffransgifflar och juldrycker. Tror det var det 16:e året på rad som vi arrangerat vår lilla glöggträff.


   Oliver har stöpt ljus i skolan idag och kom hem med ett jättefint ljus. Kul att de gör sådant i skolan med barnen.

Killarna längtar så till imorgon då julkalendern på TV kör igång och de ska få öppna sina adventkalendrar. Det blir nog lätt att få upp dem ur sängen imorgon hoppas jag!


   Det är snart dags för julfest med jobbet och jag och kollegan Sara körde ett klänningrace på Kullagatan igår på lunchen. Jodå..det blev inköp för oss båda och snygga kommer vi att vara när vi intar Sundspärlan nästa fredag. Se upp för 3etagebrudarna!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards