Sylvia

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Sylvia - 20 november 2011 20:51

   Äntligen söndagkväll!!


   Hela veckan har jag gått och fasat för hur vi skulle få ihop schemat denna helgen, men det blev som Jonas hela tiden sa: "Det ordnar sig!" Jonas och jag hinner dock inte tråka ut varandra. Vi ses varken i veckorna eller på helgerna känns det som. Känner mig ganska sliten igen och log lite ironiskt när min läkare tyckte det var dags att träffas igen och diskutera min medicinering, hur jag mår osv. Vad ska man svara på frågan: "Vad har ni gjort nu för att minska på den farliga stressen i vardagen?"


   Det började med Busfabriken-kalas för Melvin i fredagskväll. Som genom ett under gick han med på att jag tog mig en sväng till Ikea (inköp av en massa ljus) och Väla medan han busade på. Riktigt skönt och inte var det en massa folk där heller. Åt sushi på nya restaurangtorget och försökte njuta av min ensamtid. Igår var dock schemat lite mer ansträngt. Melvin tränade på förmiddagen och då passade Jonas på att träna på gymet och jag tog ett pass med dammsugaren. När de kom hem stack jag till stan och klippte mig. Olivers fotbollsträning började 14:45 och när vi lämnat honom fortsatte vi till Bårslöv och kusinen Alvins 4-årskalas. Där blev det lite körande fram och tillbaka. Hämta Oliver på fotbollen, tillbaka till Bårslöv två timmar, skjutsa Oliver till barnkalas, tillbaka till släktkalas två timmar och sen hämta Oliver och slutligen hem. Idag simskola för Melvin och efter det direkt till fotbollsmatch på hemmaplan 12-14. Medan Jonas och Melvin simmade stannade jag hemma och började plocka med julsakerna och adventsstjärnorna. Oliver lekte med Tim. Cyklade sedan ner till Rydebäcks idrottshall för att heja fram Fortuna mot Kullavägen. Medan jag stannade kvar hos Melvin körde Jonas hem och hämtade Oliver och vidare till Råå's julmarknad. Klubben skulle ansvara för fiskedammen och vårt pass var mellan två och fyra. För att lösa veckohandlingen skrev jag handlingslistan och mailade över den till Jonas mobil och på hemvägen körde han och Oliver inom Maxi. Puh.....


   Nu är helgens aktiviteter avklarade, alla är glada och nöjda, kylskåpet fyllt och i alla våra fönster lyser adventsstjärnor. Jag och Jonas är trööööööta! Ska hoppa in i duschen nu och sedan bädda ner mig med en tidning och mysa fem minuter innan ögonen inte går att hålla öppna längre!


                                                  

        

                                                  

                   

                                      Ha en skön vecka mina vänner, snart är det 1:a advent.


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards