Sylvia

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Sylvia - 2 november 2011 20:58

   Ha...nu är jag inte ensam tjej i familjen Olsson längre, äntligen! Även om hon råkar vara lurvig och bajsar i en låda så är hon väldigt efterlängtad. Wilma heter hon och är en liten brunmaskad birmakatt, född den 11:e juli (4 dagar efter min födelsedag). Idag är det en vecka sedan vi hämtade hem henne. Jag var nervös för att Zimba inte skulle tycka det var lika kul som jag, även om det till stor del var för hans skull som vi kom överens om att skaffa en katt till. Första kvällen och dagen efter gick mest åt att avgöra vem som skulle ha befälet här hemma. Zimba var på helspänn och fräste rejält så fort Wilma kom för nära. Han följde dock på avstånd varenda steg hon tog. Wilma visade sig vara en väldigt kavat tjej och brydde sig inte det minsta om Zimba. Hon gick i lugn och ro på upptäcksfärd. Ingen rädd katt här som gömde sig under soffan inte! Efter en stund började hon minsann fräsa tillbaka. Första natten hörde jag inte ett pip från henne, hon bara sov. Dagen efter skull vi till jobb och skola så då fick Wilma bo i vårt sovrum. Men så fort jag kom hem sprang hon glatt ut. Redan andra kvällen var kampen avgjord när Zimba förlorade matchen om att få komma upp i vår säng där Wilma redan låg. Hon fräste och jabbade med tassen och tillsist gav han som sagt upp. Därefter har Zimba intagit rollen som "extra mamma" eller kanske "extra pappa". Han tvättar henne och han finns vid hennes sida hela tiden. Hittar han inte henne går han runt och jamar precis som om han kallar på henne. Så sött och precis så som jag hoppats att det skulle bli.


                          

                                              Klicka på bilderna för att se dem förstorade!


   För övrigt har Oliver och Melvin höstlov även om de inte tycker det. De har fått vara lediga igår och idag och sovit hos farmor och farfar. Idag kom de hem helt exalterade och pratade i mun på varandra. De hade varit i Åstorp och kört fyrhjulingar för barn. Snacka om glada killar! Tyvärr får de stå ut med att gå på fritids imorgon och på fredag. Oliver hatar fritids men för Melles del går det bra. Känner bara så dåligt samvete för att jag själv minns hur underbart det var med lov. Sovmorgon, mys hemma med pyssel eller någon utflykt eller bara att hänga med kompisarna. Jag hade chansen att få vara hemma alla loven vilket jag önskar mina killar också skulle fått. Igår fick då jag och Jonas BF! Vi tog vara på tillfället och gick på bio! Vi åt på Bishop Arms först. Kom fram till att vi inte kommer ihåg om vi varit på bio sen Oliver föddes. Den sista filmen som vi kommer ihåg vi såg var "Sagen om ringen del I" och då var jag gravid med Oliver!!! Sjukt om det verkligen är så. BF-kvällarna växer minsann inte på träd! Filmen var kass men vi njöt ändå av att få gå på bio och se en film där snittåldern var över 20, käka popcorn och koppla av utan att hukandes tränga sig förbi i bänkraderna för en kisspaus med något barn.


                                                  

                                                  
                   

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards