Sylvia

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Sylvia - 18 oktober 2011 20:32

   Är inte jätteledsen over att hösten är här! Har insett att sommaren som aldrig blev så somrig är slut och det är inget att göra åt detta. Hösten är lugn, inte lika mycket stress med allt man vill hinna med. Nu är det ok att bädda ner sig i soffan under en filt, tända ljus, kolla på tv m m.


   Lördagens vuxenträff blev trevlig som de brukar bli. Maten blev uppskattad och allt flöt på. Barnen sov hos farmor och farfar som planerat och Oliver mådde bättre. Vi fick t o m tid över att ta en kopp kaffe mitt på dagen och se ett inspelat avsnitt av Robinson!!


Appertiff

Italiensk vitt vin

kryddstark korv

vindruvor

osttärningar


Förrätt

Kräftsoppa


Varmrätt

Bouef Bourguignon   

Krämig potatisgratäng

Grönsallad


Dessert

Lemoncurdkesella

med hallon och mandelflarn


   Förkylningstiderna är här med besked och varför skulle vi komma undan? Oliver är ok men hostar som besatt, Melvin vaknade med huvudvärk och var hängig idag så han fick hänga med mig till jobb några timmar. Febern kom smygande nu ikväll. Hoppas på snabb övergång! Båda killarna ser fram emot "chokladfotbollen" på Örby till helgen och givetvis HIF på Olympia på söndag!


   Och vad det gäller mig själv.....Jag vill ha en katt till!!!! Hopplös, ja..enligt min man iallafall! Gosigt hade det varit och framför allt kul för Zimba som spenderar dagarna i ensamhet.

                 

                                       

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards