Sylvia

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Vinst!

Av Sylvia - 28 september 2011 21:08

   Tredje dagen och jag håller min diet. Är dock så jädrans sötsugen så att jag håller på att smälla av. Drömmer om nutella och marabou! Jag vet ju att det går över och att man tillsist inte tycker det är gott med sött, men vägen dit är tuff. Lax med god sallad, omelett med makrill i tomatsås har det blivit dessa dagar. Imorgon blir det laxpaté med kokta ägg till lunch och något med räkor till kvällsmaten. Alltså, att hålla GI är verkligen helt ok, för det finns mycket gott man kan äta MEN jag är ju en gottegris och älskar kakor och godis.....jobbigt! 


   Oliver spelade sista matchen för säsongen (även om det återstår någon cup) och det blev vinst med 6-2 på hemmaplan. Helt sjukt att detta kommer ifrån mig men det är sådan härlig känsla att se hur duktiga killarna blivit och hur alla utvecklats på sitt sätt. Det är ett riktigt underbart gäng och det roliga är att deras föräldrar är lika goa vilket gör att man gärna hänger med bara för att umgås. Jag har alltid ansett mig ganska ointresserad av fotboll (ja...all idrott) men så fort jag tagit mig tid att se en match på tv eller live, fotboll eller hockey, små skitungar eller proffs så tycker jag faktiskt det är riktigt kul och kan inte låta bli att leva mig in i det! Nu blir jag ju fullmatad med fotboll genom killarna och vill gärna vara med när de tränar och jag liksom saknar det när jag inte kan hänga med...sjukt juh!


   Blir lite knäpp på att mina bihålor krånglar hela tiden. Har haft ont i tre veckor nu. Halva ansiktet domnar och det värker ner i tänderna. För att inte tala om huvudvärken alla dygnets vakna timmar! Tycker inte om att gå till doktorn och har hoppats att det skulle självläka, men tydligen inte. Har nu fått tid för röntgen nästa vecka och vi får väl se vad de kan hitta. Det är ju inte bara till att hålla på att behandla och sen kommer det tillbaka igen och igen, lika bra att kolla upp det noga som min doktor säger. Är sååå trött hela tiden, hatar det!


   Nä nu ska jag nog lägga mig. Redo för morgondagen då jobbet flyttar till ny lokal på Kullagatan. Fixat och packat hela dagen idag och imorgon går flyttlasset! Kul ska det bli. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards