Sylvia

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

På måndag är det dax...!

Av Sylvia - 25 september 2011 16:27

   Nu var det ett tag sedan! Veckorna rullar på i en j..kla nitti som sagt. Tragglar multiplikationstabellerna med Oliver i alla lägen. För att få tiden att gå ihop i torsdags hade jag förhör på 3:ans, 4:ans, 5:ans och 6:ans tabell samtidigt som jag dammsög och han låg uttråkad på golvet nedanför soffan. Inte så vi vanligtvis gör men det funkade både för honom och mig och de flesta tal satt som en smäck.


    I fredags hade jag mina arbetskamrater här på litta fest! Barnen och Jonas sov över hos farmor och farfar. En trevlig tillställning med god mat som jag och Sara fixat ihop och massor av vin. Det blev snack och lekar till långt in på natten. Något seg i igår får jag erkänna.


   Melvin hade fått erbjudande om att få gå klädmodell på Ica Maxi på Råå genom min kusin som jobbar där. Han intog catwalken två gånger med två uppsättningar höst/vinter kläder. Det gick strålande! Därefter fick alla barnen godis, valfri leksak värd 150 kr och vi föräldrar kunde köpa de kläder barnen modellat i för halva priset!! Najs! Resten av dagen var det slappedag för mig. Jag sov tre timmar på eftermiddagen medan Oliver lekte med kompisar och Jonas och Melvin var ute och cyklade i det fina vädret.

          
    Idag har vädret varit lika fantastiskt. Oliver spelade match mot Stattena och de vann med 5-2. Jag och Melvin var på simträning under tiden och missade tyvärr matchen. Lämnade Oliver på kalas kl 13, resten av familjen fortsatte till Fria Bad och promenerade. Åt glass på Pålsjö Krogs uteservering och njöt av solen. Melvin jublade över att få kicka på sin sparkcykel i full fart längs strandpromenaden. Helsingborg är verkligen en fin stad och närheten till vattnet har alltid betytt mycket för mig. Promenaderna längs friabad och ut mot Sofiero har varit många. Därför är jag så glad över att få bo i Rydebäck med vattnet och stranden på 5 minuters promenadavstånd. Att promenera längs stranden och höra och lukta vattnet ger mig sådant lugn, året om, i alla väder.

   Efter ytterliggare en onyttig helg så har jag bestämt mig...imorgon kör jag igång med GI. Inte på halvfart som jag kört senaste året utan på riktigt. -4 kg innan jul är mitt mål!


                               Önskar er en skön söndagskväll!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards