Sylvia

Alla inlägg den 17 september 2011

Av Sylvia - 17 september 2011 13:55

   Helg och någon dags ledighet igen. Fattar bara inte hur snabbt veckorna går alltså! Mitten av september och två och en halv månad till jul!! Hemska tanke.


   Måste bara berätta...

Melvin går visst hem bland de stora tjejerna också. Han som är lite blyg och inte så tuff vågade minsann ringa hem till Olivers klasskamrat, Wilma och fråga om de kunde träffas. Han bad mig ta fram numret och sen gick han ut och ringde. Jag fick inte lyssna! Hon var dock på tennisträning, men i torsdags ringde hon tillbaka och de bestämde träff!!! Suck...min lille casanova. Med hem från fritids har han tagit med sig teckningar med hjärtan hela veckan, som han själv gjort..... Givetvis har han också en kärlek på fritids. Henne uppvaktade han med present i veckan. Ett halsband och två små plastdjur som han köpt på en loppis på gatan för egna pengar. Fröken berättade om "ögonblicket" och att de sedan höll varandras händer...  


   ...osså har vi då Oliver som är så långt bort från detta med tjejer som man kan tänka sig. Nog för att han uttryckt sig om att han tycker en tjej i klassen är lite söt, men där stannar intresset. Igår ringde en tjej i klassen till honom. En stund senare stod fyra tjejer utanför dörren och ville prata med honom. När han kom in igen frågade vi vad de hade sagt (såklart, nyfiken i en strut är man ju). Han var coollugn och konstaterade bara att en av tjejerna "gjort slut"! Jaha..säger vi lite spaka och undrar om han inte är lite ledsen för detta. Då får vi bara världens leende tillbaka och orden: "Äh, varför då? Jag visste inte att vi varit tillsammans!" Och så fortsatte vi fredagsmyset som om inget hänt. Förutom Melvin då...som släkte lampan i fönstret för att lättare kunna spana på tjejerna som fortfarande befann sig på gatan utanför.

                                                                                              

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards