Sylvia

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Sylvia - 28 augusti 2011 19:21

            

   Jag har alltid haft stor respekt för åska, eller för att uttrycka mig tydligt, varit skiträdd. Jag flyttade hemifrån som 21-åring och mitt största problem var hur jag skulle reda ut att bo själv om det började åska. Speciellt på natten!!

Men men...man växer av utmaningar ;0))


   Igår väcktes jag 05:30 ett intesivt mullrande som inte slutade och ett konstigt gulorange sken lyste upp morgonhimlen. Sen kom alla blixtar och smällar som väckte hela familjen. Jag var helt darrig och tyckte vi skulle gå ut i bilen, men blev nedröstad. Barnen tyckte det var superläskigt och katten gömde sig. Då kom smällen med stort S!! Det visade sig att blixten slagit ner i två hus ca 100 m från vårt. Fick sedan reda på att det varit en kulblixt inne i ena huset och den hade slagit ut all elektronisk utrustning och gjort en spricka i golvet! Nästa gång är det vi (med katt) som sätter oss i bilen!


   Intensiv helg som vanligt. Kalasplanering, Lalandiabokning, presentinköp, och Väla besök med lite höstbarnkläder som mål. Oliver har haft en lyckad fotbollshelg och lyckades göra mål i båda sina matcher. Vi sitter nu utmattade i soffan med trötta barn och önskar innerligt att helgen varit lite längre. Hade varit skönt med en dag till utan något på agendan!


                                 Go söndagkväll på er!                                      

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards