Sylvia

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Sylvia - 3 augusti 2011 22:28

   Lovade mig själv att skärpa till mig med bloggandet och uppdatera lite oftare nu under semestern...men ack vad dagarna går. Vi har haft många sköna dagar och det är sååå skönt att ta det lugnt på morgonarna, ingen stress. Man vänder liksom på dygnet och vi kommer sällan isäng före elva. Men så sover vi också till halv tio om dagarna!! 


   Vi hade mamma och pappa på grillbesök här i lördags. Senare den kvällen såg vi Eric Saade i ösregn på festivalen, trots vädret var vi nöjda med hans show. I söndags blev det fotboll för hela familjen på Olympia och en HIF-seger att njuta av. Måndagen såg först ut som en mellandag och vi tänkte göra lite ärenden. Då kommer grannen och knackar på och erbjuder oss en tur till Hven med deras motorbåt. Det kunde vi ju bara inte tacka nej till. Med ett åskoväder på intågande körde vi med riktning mot Norreborg hamn och lämnade ovädert bakom oss. Det blev en underbar dag och vi återvände till Råå hamn först vid solnedgången. Melvin var en överlycklig kapten som fick styra båten på ett spegelblankt sund hela vägen hem.


   Igår fick vi en härlig dag med våra vänner, familjen Andersson. Vi körde till Pannkaksladan i Höganäs och åt pannkaksbuffé. Mätta blev vi men ingen av oss var särskillt imponerade av detta ställe. Vi styrde bilarna mot Mölle och Ransvik. Där gick vi från hamnen ut till den berömda viken. Bad, glass och sol i flera sköna timmar. Dagen avslutades med grillning hos oss och bad från vår fina brygga vid Fortuna strand. Klockan blev över midnatt. Det gäller att ta vara på de få sommarkvällar vi får denna sommar. Idag har vi slappat i stugan i Röstånga tillsammans med Jonas föräldrar och bror med familj. Solen sken från en klarblå himmel även idag. Nu ikväll lyckades vi få barnen isäng lite tidigare och Jonas kollar på film ("Armored") och jag sitter här och bloggar. Tror dock att jag ska göra som barnen nu....Zzzzz...natti natti.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards