Sylvia

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Semester men ändå inte!

Av Sylvia - 17 juli 2011 20:52

   Söndagkväll och en veckas semester har passerat. Jag och barnen har inte haft jättetur med vädret precis. 

                                                  
        

                                            

   Vi har hittat på lite olika saker ändå. Igår var det fint väder och vi hade tänkt oss njuta av det. Tyvärr vaknade vi av Melvin som ropade på oss halv fyra. Han hade pånytt kraftig huvudvärk och han somnade om i vår säng efter en dos iprén. Hatar när barnen har ont och man inte riktigt vet varför. Har verkligen en 6-åring migrän?? Han var helt ok när han vaknade nästa gång och resten av lördagen. Dumt nog blev jag helt plötsligt dålig. Kände mig helt matt och illamående och började frysa. På kvällen blev frossan värre och det visade sig att jag hade feber....blörk!! Blev alltså inte mycket kul gjort igår. Att vädret skulle bli sämre idag hade smhi varnat för så vi hade tänkt åka till Aqua-va-kul, men det blev inget av det heller. Febern är borta iallafall och med hjälp av värktabletter känner jag mig ganska ok. Har haft problem med bihålorna från och till och nu även halsont. Jobb för min del imorgon alltså...men det är ändå ok. Bara barnen får vara hemma och mysa så klarar jag av en veckas jobb. Jonas har påbörjat sin semsesterledighet på fyra veckor och jag ska bara jobba en vecka nu sen är jag ledig i tre veckor.


   Har börjat fundera på en kompis till Zimba. Han är hemma långa ensamma dagar när vi är på jobb och i skola. När vi sedan kommer hem och barnen vill gosa och busa blir Zimba så exalterad att han blir väldigt bitig. Jonas gillar verkligen Zimba men en katt till för hans del är en katt för mycket. Sen är dessa underbara varelser inte gratis heller. Vi får se hur det blir. Men jag önskar såå att det blir. Det finns en liten sötis till salu och han är en blåtabby-maskad birma från samma uppfödare som Zimba kommer ifrån. Leveransklar lagom till vi kommer hem från Cypern. Hoppas hoppas......!

                                                  
                                                  
                                           

                                                 vuxen blåtabby

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards