Sylvia

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Sylvia - 22 maj 2011 14:46

   Denna veckan har jag känt mig som en äkta fotbollsmamma, även om jag inte hunnit med att baka kanelbullar!! Jonas har haft tre kvällar med jobb och tidigt igår morse flög han till Italien (också jobb men kan knappast ses som betungande då det är för att se fotboll). Barnens aktiviteter och läxläsning har varit min lott.


   Jag som inte är så insatt i fotboll tycker ändå det är kul när jag och barnen är på träningarna, men det är mycket logistik och här hemma är det mycket som får bli liggande. Det är nog det värsta då jag hatar att det är ostädat och rörigt, tvätt i högar och stryktvätt. Kvällarna är hopplösa för mig då jag fortfarande är så himla trött. Jag orkar helt enkelt inte vara uppe hur länge som helst bara för att rymma upp. I måndags var det inte så kul att stå på Örby då regnet öste, men i tisdags och i onsdags har det varit fint väder och träningarna fungerat bra. Tänker fortfarande på en av passningarna som Melvin gjorde som var helt underbar! Bäst av allt är att det inte är ren tur utan han läser redan spelet så oerhört bra. För Melvin är fotboll allt, han har det i kroppen helt enkelt.


   Igår tränade Melvin 9:30-10:30 sen var vi hemma några timmar. Gjorde bla fattiga riddare med färska jordgubbar till lunch. Det var ju lördag! 13:15 var det samling på Örby och fotbollsmatch mot Hittarp. Tyvärr blev det förlust  med 1-4. Körde hem snabbt som tusan, duschade Oliver, in i bilen igen och iväg till Bårslöv och släktkalas..puh! Kom bara 45 minuter för sent! Upptäckte där att jag hade punktering IGEN på vänster bak...suck! MEN som tur är jobbar min brors svärfar på Däckia och hans jobbil stod i Görarp, 3 min från Bårslöv.

Kjell-Åke fixade däcket på 10 minuter, behövde inte ens ta av det! Min hjälte! Har ringt Jonas och beställt en wiskey till honom som tack för hjälpen. Kalaset var trevligt och smörgåstårta tillhör en av mina favoriter. Mysigt att få hålla lille Elias igen.


   Idag var det mindre kul ett tag. Upptäckte redan igår att vår lille dvärghamster Felix låg död i sitt hus. Men jag visste också reaktionen på killarna, framför allt Oliver därför valde jag att inte berätta förrän idag. Många tårar och jobbigt ett tag. Vi har haft en liten begravning i trädgården. Storstädat buren och sedan tagit killarna samt kompisen Joel med oss till Mc Donalds för lunch och sedan till Råå för att köpa en ny liten dvärghamster! Oliver kunde bara inte leva utan en ny.....! Söt som attans och nästan helt vit är vår nye lille vänn...Messi (för vad skulle han annars heta?).


   Är väldigt trött och längtar tills Jonas kommer hem. Blir dock jag som kör till ny match i morgon på Norrvalla IP och på tisdag är det ny träning för Melvin och då blir det jag som infinner mig igen...titeln som fotbollsmamma blir jag nog inte av med ;)).

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards