Sylvia

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Sylvia - 8 maj 2011 19:07

   Melvin var helnöjd med sin födelsedag med uppvaktning på sängen och på dagis i  måndags. Han fick rollerblades av oss och i veckan har han övat och övat. Nu börjar han få till det riktigt bra. Oliver har även han haft en bra vecka då han äntligen börjat få gå hem själv en timme före jag kommer hem. Han vantrivs på sitt fritids och så länge han sköter att gå hem och påbörja läxläsningen så får han gå hem själv. Hade inte alls tänkt oss det redan nu men det verkar fungera.


   Igår var det Melvins kalasfirande för tjocka släkten. För det kan man verkligen kalla den. Igår var vi alla och det innebär 15 vuxna och 8 barn (killar) dvs totalt 23 personer. Vi hade beställt tårta för första gången någonsin och det med en fin bild på Melvin. Men givetvis hade konditoriets skrivare gått sönder så de kunde bara göra en vanlig tårta till oss. Supertrist men vi fick den till väldigt rabatterat pris och den var god. Till mat blev  det tacos, Melvins favorit. Det är inte helt enkelt att fixa mat till så många men det räckte bra! Gästerna kom kl 15 och jag körde (med bil alltså...) hem de sista kl 22! Barnen somnade med en gång och vi rymde upp det värsta innan vi stupade isäng. Kan säga att jag verkligen var helt slut! Är inte helt ok och jag har haft en vansinnig huvudvärk i 11 dagar nu. Kan knappt röra huvudet om morgonarna och definitivt inte gå ur sängen före jag tagit värktabletter...bihålleinflammation kanske??!! Får väl kolla imorgon. Har ingen feber men det knakar liksom i näsan och gör ont runt och bakom ögonen. Är sååå trött på att vara trött!!


   I veckan som kommer ska vi få vår häck planterad, det blev ju ingen mur till min stora besvikelse. Kanske blir det nya utemöbler istället. Jag och barnen såg en otroligt skön hängmatta när vi var på Kostallet och Terrass och Täppa och beställde häcken. Fantastisk att ligga i och fräck...synd bara att priset var lika fräckt, 4 500 kr! Ska kanske strunta i utemöblerna och köra på hängmattan?

                           



 



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards