Sylvia

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Sylvia - 1 maj 2011 19:37

   Valborgsmässoafton avlöpte precis som den skulle, dock utan någon majbrasa pga eldningsförbudet. Hade en trevlig kväll med Thomas, Jenny, Ola, Carina, Anton och Ludvig hemma hos oss. Vi åt och drack gott, sedan gick vi ner till stranden lyssnade på tal och körsång, men som sagt ingen eld, bara facklor och marschaller. Njöt dock av den underbara solnedgången.


   Idag har vi lyckats få gjort allt från att ha sovmorgon (barnen sov till 09:30) till att ha städat och diskat undan från igår,  kollat på trädgårdsmöbler och häckplantor, besökt Toys'r us och smugglat ut Melvins önskningar. På hemvägen blev det ösregn med inslag av hagel/snöblandat och lite åskmuller. Jonas är nu på ica Maxi och veckohandlar/kalashandlar och jag ska försöka få barnen isäng itid. Är så trött och har haft migrän som inte vill ge med sig riktigt nu i fyra dagar. I fredags trodde jag att jag skulle svimma vid datorn så ont hade jag...men jag hade vrålmycket att göra så jag stoppade i mig så mycket tabletter som jag bara kunde och fick!! Men det vill ändå inte riktigt släppa. Längtar efter sängen nu!


   Denna veckan som kommer återstår bara att fira vår sexåring imorgon, få undan påskgrejorna, fixa en spidermantårta till lördagens släktkalas, beställa häckplantor, gräva plats för häcken och forsla bort det vi inte ska ha kvar. Dessutom inte att förglömma, fyra fotbollspass, läxläsning och jobb, varav ett kvällsmöte för Jonas. Hm...hur var det nu med att ta det lugnt och njuta av de små nuen?? Ni andra småbarnsföräldrar som förmodligen sitter i samma sits med varierande innehåll...hur gör ni för att få ihop vardagen? Och är det någon där ute som är experter på spidermantårtor....?




    

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards