Sylvia

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Sylvia - 9 april 2011 13:16

   Sköna sköna helg! Melvin har varit på knattefotboll och han och Jonas hade som vanligt nybakade bullar med sig hem till frukost. Sen blev det duschning och styling inför barnkalas hos en dagiskompis. Oliver och hans kompis hade samtidigt ring runt till killarna i klassen för att dra ihop ett fotbollsgäng. Så när alla barn lämnat huset bestämde jag och Jonas oss för att ta en skön och efterlängtad (för min del iallafall) promenad i det fina vädret. Men....vi hann aldrig komma iväg förrän Oliver och Tim ville bli hämtade på KG och vara inne och spela Wii istället (hade inte fått ihop några spelare). Promenaden kunde ju fortfarande bli av då dessa stora grabbar hade klarat sig medan vi gick runt i Rydebäck. Men...då ringde mamman från barnkalaset där Melvin var och berättade att Melvin och en annan kille krockat och Melvin blödde jättemycket näsblod!! Jonas som redan var på utryckning körde hem Oliver och Tim och körde till kalaset. Tur i oturen är pappan på barnkalaset barnläkare...så läget var lugnt när Jonas kom. Lite tröstande och sen kunde Jonas återvända hem, utan Melvin faktiskt. Ingen promenad alltså!!


   Men...även om denna lördag inte alls blev som tänkt..vi skulle dessutom varit på en jättetrevlig middag/fest ikväll (det är jag säker på) blev det strul med barnvakten och jag är ändå så trött att en sen festkväll hade varit totalt förödande för mig. Istället fokuserar vi på de positiva sakerna som att vi kan mysa med killarna med lite mat från pizzerian ikväll, att Oliver och Tim leker fint, att Melvin ville stanna kvar och ha kul på barnkalaset trots att det blev som det blev. Skjortan går ju att tvätta och tänderna och näsan sitter kvar!! Sist men inte minst kom leveransen av inredningsprylarna med posten igår. Har sorterat upp allas beställningar och så otroligt fina saker alla beställde. Hade kunnat behålla alla prylarna här om det inte varit för den nätta fakturan på 6000 kr!!


   Nu kom dessutom Jonas med ett strålande förslag om att vi kan promenera ner till barnkalaset med skrindan och dra Melvin hem i den. Där lyckades vi klämma in vår lilla promenad iallafall. Där fångades ett "litet Nu"!!


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards