Sylvia

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Sylvia - 18 mars 2011 20:56

   Som alltid är det skönt när fredagen är här. Stängde ner datorn på jobb, önskade mina kollegor en trevlig helg och gick sedan till bilen. Jonas hade hämtat bilen på verkstaden bara en halvtimme innan det var dags för mig att köra hem. Den har varit inne på verkstad hela veckan sedan Jonas spräckt framspoilern för några veckor sedan. Hämtade barnen och handlade lite godis inför fredagskvällens mys. Sen var det lite tid över innan det var dags att köra till simskolan. Som alla andra fredagar körde vi en liten runda för att inte komma för tidigt till simhallen. Var nyfiken på det nybyggda området här i Rydebäck och körde in där...skulle jag inte gjort! Måste kört på något väldigt vasst för vi hann inte längre än till Ramlösa station, precis före macken då det lät helt knasigt och jag förstod att vi fått punktering. Körde in på macken och ja...punktering! Bad om hjälp inne på macken med viss förhoppning om att ändå hinna till simskolan, men där kunde de inte hjälpa mig att byta däck. Fanns inget annat att göra än att ringa Jonas. Han tog bussen till Ramlösa och fick byta till reservdäck i kostymen! Behöver jag tillägga att stämningen inte var så bra. Barnen tog dock det hela med ro. Även om det var trist att missa simskolan (mest Melvin som sörjde) så tyckte de att det hela var riktigt spännande.  Det fanns ju t o m varm korv inne på macken. Oliver berättade högt och glatt för killen bakom disken och kön på fem stadiga karlar att mamma minsann kört punktering och att hon krockat bilen tidigare (även om det faktiskt var Jonas krock som orsakat störst skada) och precis före punkteringen hämtat bilen på verkstaden....! Barn är väl för roliga och alldeles, alldeles underbara! Ingen simskola och fredagen blev lågmäld. Hoppas att resten av helgen blir bättre!


   .......Vårt trådlösa bredband fungerar iallafall!


                                       Önskar er en underbar helg!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards