Sylvia

Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Så var det söndag!

Av Sylvia - 13 mars 2011 20:07

   Helgen inleddes i fredags med housewarming-party/afterwork hos tjejerna vi delat lokal med fram tills för några veckor sedan. Det blev en mycket trevlig kväll som slutade på Utposten.


   Knattefotboll, vårstädning av bilen och släktkalas för barnens kusin Oskar i Halmstad var lördagens aktiviteter. Givetvis avrundades kallaset med att heja fram Saade till en självklar vinst i melodifestivalen. Önskar ni kunde hört alla barnens glädjeskrik på kalaset när Saade vann. Kände mig rätt nöjd själv med utfallet...men Jonas säger bara att jag börjar bli "tantsjuk".....!


   Idag var det fotbollscup i Grevie för Oliver. Jonas och han blev hämtade 09:15 och kom inte hem förrän kl 16! Tre matcher spelades och Fortuna vann första med 9-0 (Oliver gjorde 3 av målen), 1-1 i andra, och förlust med 2-1 i sista. Jättebra kämpat av Fortuna-killarna med tanke på förra helgens match då de förlorade med 13-1! Ett snyggt pris hade han med sig hem också. Han var nöjd och glad.


   Melvin och jag hade alltså dagen för oss själva! Funderade på Ikea först, men det blev Väla. Köpte ett brickbord på Indiska som jag velat ha jättelänge. De flesta har varit för stora för där jag tänkt ställa det. Äntligen hittade jag ett supersött i lagom storlek. Nu står det precis innanför dörren, i hörnan, i hallen med lite levande ljus tända. Välkomnande och fint. Lunch intogs på Mc D och jag höll på att få ett nervsammanbrott i kön...som gick sååååååå långsamt! Melvin var dock lugn som en filbunke så jag tog mig samman och lugnade ner mig. Vi hade ju liksom ingen tid att passa! Strosade lite i affärer och blev superglad när jag av ren slump såg en speciell vas från Serholt som jag letat efter för några år sedan. Slog till på direkten! Lämnade Väla nöjd med mina inköp. Det blev veckohandling på Ica Maxi och Melvin skötte sig exemplariskt...inte något gnäll alls. Körde hem och slängde in maten i kyl och frys. Fixade ihop en väldigt liten matsäck. Kämpade som besatt att få ut våra cyklar ur ett förråd där sommardäck och andra saker stod i vägen för våra vårkänslor! Vi ville ju bara ut och cykla i det fina vårvädret! Skam den som ger sig...jag lyckade få ut våra cyklar och vi tog en liten tur. Vi fikade på lekplatsen och då insåg jag att det inte alls var så varmt. Dessutom hade jag glömt vantarna hemma. Huuahaa...vad jag frös. Någon vecka till innan vi får känna riktig vårvärme antagligen. En mycket mysig dag fick jag och Melvin iallafall.


   Söndagskvällen började med ett Zumapass. Härligt! Gillar musiken. Jonas är iväg och kör ett styrketräningspass medan jag nattar barnen. Hoppas på en lugn kväll och ett tidigt sänggående för min egen del. Förresten så fyllde Zimba 6 månader idag! Det firade han med att äta två köttbullar till middag!!

 
 
Ingen bild

Ingrid

14 mars 2011 01:02

Grattis Oliver till de 3 målen! Heja våren och Erik Saade! Jag kan vara tantsjuk med dig. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards