Sylvia

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Sylvia - 5 mars 2011 08:59

   Så härligt att vakna till fågelkvitter som jag gjorde tidigt imorse. Somnade lyckligtvis om några timmar i vetskap om att våren är påväg. Det känns verkligen så idag. Strålande sol och även om det fortfarande inte är någon vårvärme att tala om så har de ju utlovat en 5 plus idag! Hoppas på att få en timme över för en promenad. Tyvärr har jag jätteont i halsen och känner mig förkyld men jag måste få komma ut och känna på våren.


   Mina små prinsar har fotboll på schemat idag. Melvin är redan iväg på sin knattefotboll. Oliver ligger i soffan och väntar på att klockan ska bli tio så han kan komma iväg på sin fotbollsmatch utomhus. Det blev en lyckoträff med "långkalsongerna" jag fixade i tisdags inför utesäsongen. Han längtar efter att få dra på sig sin outfit. Ibland har man tur!


   Senare i eftermiddag är det lill-kusinen som ska firas. Lille Liam fyllde två år igår och det ska vi givetvis uppmärksamma. Skönt att slippa tänka på att fixa mat ikväll, speciellt nu när jag känner mig lite risig. På tal om mat, så fortsätter Jonas att utveckla sina matlagningskunskaper! Fredagarna är hans dag. Igår hade jag letat fram ett nytt recept på taco. En smakrik taco-gratäng som såg enkel ut att göra. Hade dock missat få med sida två på receptet så det blev några samtal från Jonas (var ju iväg på simskola med killarna). Letade upp receptet på min mobil och allt löste sig! Prinsarna Olsson, uppskattade INTE mitt initiativtagande när det gällde förnyelse av taco!! Försöka duger. Jag och Jonas tyckte det var supergott iallafall. http://www.tasteline.com/Recept/Tacogratang-_Mild_och_len_men_enda_smakrik


   Har googlat runt efter förslag på mur i trädgården! Vill gärna ha en stenmur, men det får samtidigt inte bli för "hårt"! Fick en strålande idè (Jonas suckar tungt igen!) om en mur som ser ut som ett stenrös! Med lite sköna växter och spotlights som lyser upp kan det väl bli klockrent! Eller...? Hittade förslag på kalkstensmur (kalksten från Gotland, låter billigt!). Det får nog bli ett besök till Stenbutiken i Viken, där har de nämligen något liknande. Träffar ju svärfar ikväll, vars pension vi firade förra helgen. Han är ju murare till yrket...det blir till att bearbeta honom..hihi! Fortsättning följer.


                                                  


                      


                                               Trevlig helg!


  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards