Sylvia

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Sylvia - 21 februari 2011 20:54

   Ibland händer det något som gör att man stannar upp och börjar fundera över saker och ting. Det händer nog oss alla någon gång i livet. Jag skriver ofta här på bloggen att tiden bara rusar iväg. Veckorna passerar och man planerar långt fram för att få dagarna att gå ihop. Pusslar och trixar för att vardagen ska fungera. Någonstans där på vägen försvinner tiden. Har vi tid att stanna upp och njuta av nuet...just NU? Jag har fått ett tips, eller ett råd som jag ska försöka följa. Visst måste man till viss del planera dagarna för att allt ska fungera. Givetvis ska man tilllåta sig tänka bakåt i tiden. Alla har vi någon speciell människa eller händelse man för alltid vill bära med sig, ett kärt minne. Men varje dag är unik. Varje dag har, om vi har tid att stanna upp och tänka efter, givit oss något. Nu är jag sååå djup att ni tror jag gått och blivit frälst eller något! Men det har jag inte! Har bara börjat fatta att vi, i dagens uppstressade samhälle, måste börja tänka om. Imorgon ska jag stanna upp och försöka se de små ljusglimtarna i vardagen, nu-stunder, som man så lätt annars stressar förbi. Ska dessutom börja denna insikt med att ha en ledig dag med barnen!


   Idag har Jonas varit ledig med Oliver och Melvin. De började dagen med att bowla och sedan äta lunch. Efter lunchen blev det ett besök på Tropikariet och en god fikastund. Nu ikväll har vi sett en film som de lånat på biblioteket. En skön stund i soffan för oss alla fyra. Imorgon väntar lite kompislek och framåt eftermiddagen kommer farfar och hämtar grabbarna för en övernattning i Svalöv och ytterliggare en ledig dag för barnen. Skönt att de får ha några dagars sportlovsledigt. Imorgonkväll har alltså jag och Jonas barnfritt...! Genast poppar det upp en massa saker som man gnällt över att man inte hinner göra annars. Som t ex när var vi på bio senast (barnfilm räknas inte)? Kan inte ens komma ihåg vilken film vi såg då! Eller ska vi bara gå ut och äta på någon mysig restaurang och se varandra djup i ögonen och prata i timmar? Hm...ärligt talat lockar mysbyxor, någon hämtmat och en hyr-dvd mest just nu! Vi får se vad det blir imorgon. Härligt att få ha en orörd kväll där vi kan få göra vad vi vill iallafall.


   God natt alla...och hoppas jag inte skrämt iväg er nu när jag blev sådär djup! Jag menar dock varenda ord jag skrev. Carpe diem!!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards